خانه / اجتماع / بحران مهاجرت / حادثه ترافیکی در ترکیه؛ اجساد مهاجران افغانستان از ترکیه انتقال داده‌شد

حادثه ترافیکی در ترکیه؛ اجساد مهاجران افغانستان از ترکیه انتقال داده‌شد

کابل/۲۰جدی/فرهنگستان
وزارت خارجه افغانستان اعلام کرده که اجساد پنج تن از مهاجران افغانستانی را که در یک حادثه ترافیکی در ترکیه کشته شده بودند؛ به افغانستان منتقل کرده‌است.
این درحالی‌است که وزارت خارجه افغانستان گفته‌است که تیراندازی پلیس ترکیه سبب حادثه بوده‌است.
چهارشنبه گذشته ( ۱۷ جدی) وزارت خارجه افغانستان اعلام کرد که یافته‌های هیأت اعزامی سفارت از محل حادثه حاکی از آن است که خودروی حامل ۱۳ تن از مهاجران افغان به صورت غیرقانونی از مرز ایران وارد خاک ترکیه شده بود.
مسوولان این وزارت توضیح داده بود که در یک ایستگاه بازرسی پلیس ترکیه به این خودرو دستور توقف داده می‌شود، اما راننده ترکی آن به دستور پلیس توجه نکرده و بدون کاهش سرعت به مسیر ادامه می‌دهد. به نوشته وزارت خارجه افغانستان بعد از آن پلیس مرزی ترکیه به سوی خودرو تیراندازی می‌کند که در نتیجه، حادثه ترافیکی رخ‌داده و پنج نفر از شهروندان افغان کشته و هفت نفر دیگر مجروح می‌شوند.

پس از وقوع این حادثه وزارت خارجه افغانستان اعلام کرد که هیأتی را برای بررسی این حادثه به شهر آغری ترکیه فرستاده است.
وزارت خارجه افغانستان امروز شنبه (۲۰جدی) نوشته که براساس آخرین اطلاعات خودرو حامل مهاجرین افغان به دلیل سرعت زیاد در منطقۀ “دغو بایزید” ولایت ” آغری” ترکیه از جاده منحرف شده و سبب کشته شدن پنج تن از شهروندان افغانستان شده‌است.
به گفته وزارت خارجه اجساد قربانیان از محل حادثه به شهر استانبول و از آنجا به کابل منتقل شده‌اند.
پنج تن از کشته شدگان از ولایت ننگرهار، در شرق، سمنگان در شمال و میدان وردک در غرب کابل بوده اند.هفت فرد زخمی شده نیز از ولایت غزنی، قندوز و سمنگان بوده‌اند.
سال‌ها جنگ و درگیری در افغانستان باعث شده تا هزاران شهروند با قبول خطرات، راهی کشورهای دیگر شوند. این مهاجرت های غیرقانونی تاکنون باعث جان باختن تعدادی  شده است.
سال گذشته نیز وقوع یک حادثه ترافیکی در ایران که سبب مرگ سه تن شد و علت آن ابتدا “سرعت زیاد” خودرو اعلام شد. این حادثه بعد از آن‌که اعلام شد پلیس ایران با تیراندازی عامل این حادثه بوده، واکنش زیادی را به همراه داشت.

خبرنگار فرهنگستان ازکابل
سمیع صدیقی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*