خانه / خبرها / خبرهای افغانستان / توقف فعالیت کتابخانه سیار “چهارمغز” به رسم اعتراض

توقف فعالیت کتابخانه سیار “چهارمغز” به رسم اعتراض

کابل/۶جدی/فرهنگستان
کتابخانه سیار «چهارمغز» به رسم اعتراض به ممنوعیت کار زنان در مؤسسات داخلی و بین‌المللی غیردولتی از سوی طالبان، فعالیت‌اش را به‌گونه‌ی موقت متوقف کرده است.
فرشته کریم، بنیان‌گذار این کتابخانه در صفحه‌ی فیسبوک خود نوشته است که تصمیم طالبان برای ممنوعیت کار زنان در مؤسسات غیردولتی «غیرعادلانه» است و تا زمان رفع این ممنوعیت، کتابخانه «چهارمغز» فعالیت نخواهد کرد.
خانم کریم از خانواده‌ها خواسته است که دلیل توقف فعالیت این کتابخانه را به کودکان‌شان توضیح داده و به کتابخوانی با آنها در خانه ادامه بدهند.
او نوشته است: «هر یک ما در تیم چهارمغز با تمام درد که دارد، به کتاب خواندن ادامه می‌دهیم و همچنین به آرزو کردن و با شما به ساختن یک داستان جدید برای این کشور، شاید داستان برابری و عدالت.»
فرشته کریم نوشته است: «ما می‌خواستیم با کودکان یک داستان جدید برای کشور ما بنویسیم.»
کتابخانه سیار چهارمغز، چهار سال قبل به‌منظور ایجاد فرصت یادگیری برای کودکان و آرزوی نوشتن یک داستان جدید برای کشور، به فعالیت آغاز کرد.
کتابخانۀ سیار «چهارمغز» در سال ۲۰۱۸ میلادی از سوی «نهاد چهارمغز» در شهر کابل تاسیس شد که در نقاط مختلف شهر کابل برای کودکان زمینۀ مطالعه را فراهم می‌کند.
در این کتابخانه سیار، انواعی از کتاب‌های علمی، دینی و داستانی ویژۀ کودکان در قفسچه‌ها به صورت منظم چیده شده‌ و کودکان پس از وارد شدن به داخل آن، کتاب‌های مورد علاقۀ شان را انتخاب و مطالعه می‌کردند.
خبرنگار فرهنگستان ازکابل
سمیع صدیقی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*