خانه / خبرها / گزارش‌های افغانستان / توزیع کتاب‌های درسی برای دانش‌آموزان در تخار

توزیع کتاب‌های درسی برای دانش‌آموزان در تخار

کابل/۱۰ثور/فرهنگستان
مسئولان در ریاست معارف ولایت تخار زیر اداره طالبان از روند توزیع بیش از یک میلیون جلد کتاب درسی به مکاتب این ولایت خبر می‌دهند.
با آغاز سال جدید تعلیمی روند توزیع کتب درسی و دیگر امکانات آموزشی برای شاگردان مکاتب این ولایت از سوی رهبری وزارت معارف زیر طالبان اداره در هماهنگی با سازمان یونسیف آغاز شده است.
به گفته مسئولان روند توزیع کتب درسی به آمریت معارف ولسوالی‌های شانزده‌گانه روز گذشته با حضور هیات رهبری وزارت معارف طالبان آغاز شد و با این اقدام بخش زیادی از مشکلات دانش آموزان حل خواهد شد.
شماری از باشندگان ولایت تخار توزیع کتب درسی را برای شاگردان مکاتب از سوی رهبری وزارت معارف گامی مهم در عرصه آموزش و پرورش دانسته و تاکید دارند که هر چه زودتر درب مکاتب به روی دانش آموزان دختر بالاتر از صنف ششم باز شود.
ولایت تخار با داشتن بیش از ۶۵۰ باب مکتب دخترانه و پسرانه فعالیت دارد.
کتاب‌های چاپ شده محتوای آن مربوط نصاب تعلیمی قبلی بوده و مضامین و هزینه چاپ آن از زمان حکومت پیشین پرداخت شده که برای مکاتب دخترانه و پسرانه این ولایت توزیع خواهد شد.
شماری از دانش آموزان بر این باورند که به جای این‌که برایشان کتاب و دیگر امکانات آموزشی داده توزیع شود باید دروازه مکاتب و دانشگاه‌ها به روی دختران باز شود.
این در حالی است پس حاکمیت طالبان در افغانستان محدودیت‌های جدی بالای نظام آموزشی کشور وضع شده که زنان از حق تعلیم محروم شده‌اند و نزدیک به دو سال است که دختران بالاتر از صنف ششم مکتب نرفته‌اند.
خبرنگار فرهنگستان از کابل
سمیع صدیقی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*