خانه / خبرها / خبرهای افغانستان / تهدید سازمان ملل به اتخاذ تصمیم خروج از افغانستان

تهدید سازمان ملل به اتخاذ تصمیم خروج از افغانستان

کابل/۳۰حمل/فرهنگستان
مدیر برنامه توسعه سازمان ملل متحد روز (سه شنبه، ۲۹حمل) اعلام کرد که اگر این سازمان نتواند طالبان را در موضوع اجازه دادن به زنان محلی برای کار در این سازمان متقاعد کند، آماده است در ماه «می» تصمیم «اندوهبار» خروج از افغانستان را اتخاذ کند.
آخیم اشتاینر در این خصوص گفت که مقامات این سازمان همچنان در حال مذاکره با مقامات دولت طالبان در افغانستان هستند؛ با این امید که دولت آن ها در حکمی که برای ممنوعیت کار زنان صادر کرده، استثناهایی قائل شود.
وی افزود: با توجه به وضعیتی که اکنون با آن مواجه هستیم، کل مجموعه سازمان ملل باید یک گام به عقب بردارد و به ارزیابی توانایی خود برای فعالیت در افغانستان بپردازد.
آخیم اشتاینر گفت: طالبان به زنان افغان اجازه داده‌ است تا در برخی کارها شرکت کنند؛ و گزارش اخیر سازمان ملل که امروز سه‌ شنبه منتشر شد نیز نشان می‌ دهد این کشور با توجه به اقتصاد ضعیفش شدیداً به کار زنان نیاز دارد.
این در حالی‌ست که پس از روی کار آمدن گروه طالبان در افغانستان در ۱۵ آگوست سال گذشته و توقف کمک‌های خارجی، این کشور شاهد افزایش بیکاری و فقر بوده و ارزش پول ملی نیز به شدت کاهش یافته است.
از سوی دیگر، آمریکا نیز به بهانه‌های مختلف ۷ میلیارد دلار ذخایر ارزی بانک مرکزی افغانستان را به عنوان بخشی از تحریم‌ها علیه طالبان بلوکه کرده است. کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل از دولت آمریکا خواستند تا دارایی بلوکه شده افغانستان را آزاد کند.
گفتنی است که افغانستان پس از ۲ دهه اشغال از سوی نیروهای خارجی به سرکردگی تروریست‌ های آمریکایی، اکنون با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند.
خبرنگار فرهنگستان از کابل
سمیع صدیقی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*