خانه / خبرها / ترا مپ : در مورد منشای کروناویروس گزارش میدهیم

ترا مپ : در مورد منشای کروناویروس گزارش میدهیم

ترا مپ : در مورد منشای کروناویروس گزارش میدهیم :

دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحدۀ امریکا بار دیگر چین را ترغیب کرد تا در مورد منشای کروناویروس با شفافیت عمل کند.
ترمپ امروز سه شنبه پنجم می گفت که ایالات متحده به زودی در مورد منشای همه‌گیری کروناویروس گزارش خواهد داد، اما زمان نشر این گزارش را مشخص نکرد.
رییس جمهور و وزیر خارجۀ ایالات متحده چندین بار گفته‌اند که کروناویروس از لابراتواری در شهر ووهان، مرکز ولایت هوبی چین به بیرون نشات کرده‌ است.
مایک پمپیو، وزیر خارجۀ ایالات متحده روز یکشنبه به شبکۀ تلویزیونی ای بی سی گفت که “مقادیر قابل ملاحظۀ” مدارک وجود دارد که کروناویروس از لابراتوار چین به بیرون نشات کرده است.
انستیتیوت دولتی ویروس شناسی شهر ووهان چین این ادعای مقام‌های امریکایی را رد کرده است.
سازمان جهانی صحت نیز گفته است که کروناویروس به شکل طبیعی سرایت کرده و ساختۀ دست بشر نیست. این سازمان از مقام‌های امریکایی خواسته است تا اگر مدارکی در مورد ادعای شان دارند، آن را در اختیار سازمان جهانی صحت قرار دهند.
کارشناسان صحی نیز به این باور اند که کروناویروس نخست در یک بازار فروش گوشت و محصولات حیوانات وحشی در شهر ووهان چین، از حیوانات به انسان انتقال کرده است.
پس از ثبت نخستین واقعات بیماری ناشی از کروناویروس در شهر ووهان چین، این بیماری به سرعت در سرتاسر جهان گسترش یافته و به همه‌گیری مرگباری مبدل شد.
بر اساس آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده، تا چاشت سه شنبه پنجم می حدود سه میلیون و ۶۲۰ هزار نفر را در سرتاسر جهان به کووید۱۹ مبتلا شده که از آن میان نزدیک به ۲۵۴ هزار نفر از بیماران جان باخته اند.
ایالات متحدۀ امریکا بیشترین آمار مبتلایان و تلفات ناشی از کروناویروس را در جهان دارد. شمار مبتلایان کروناویروس در ایالات متحده تا چاشت سه شنبه به یک میلیون و ۱۸۲ هزار نفر و مرگ و میر ناشی از آن به بیش از ۶۹ هزار نفر رسیده است.

میر احمد ” خواجه”

فرهنگستان ۰۵٫۰۵٫۲۰۲۰

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*