خانه / خبرها / ترامپ از چین خواست تا در حل بحران اتمی کوریای شمالی همکاری جدی کند

ترامپ از چین خواست تا در حل بحران اتمی کوریای شمالی همکاری جدی کند

دونالت ترامپ از چین خواست برای حل بحران اتمی کوریای شمالی “سخت” و “سریع‌تر” اقدام کند !

روسای جمهوری آمریکا و چین امروز پنچشنبه در تالار مردم در پیکنگ نشست خبری برگزار کردند.
دونالت ترامپ در دومین روز سفر به چین در پنجشنبه ۹ نومبر خواستار افزایش فشار اقتصادی چین بر کوریای شمالی شد. چین یکی از معدود کشورهایی است که هنوز با کوریای شمالی روابط محدود اقتصادی دارد. هرچند بعد از قطعنامه دو ماه پیش شورای امنیت علیه کوریای شمالی، چین روابط خود با کوریای شمالی را کاهش داده اما آمریکا میگوید امیدوار است فشار بیشتری از سوی پیکنگ بر پیونگ یانگ وارد شود.
ترامپ از شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهوری چین خواست تا تلاش کند که کوریای شمالی از مسیر خطرناک و بدون مسئولیتی که در پیش گرفته، هر چه زودتر باز گردد.
دونالت ترامپ گفت: تا زمانی که در کنار هم و اگر لازم بود در کنار کشورهای دیگر، علیه آن هایی که بشریت را تهدید میکنند، بایستیم ، دیگر آن تهدید ها، محقق نخواهد شد. حتی فرصت تحقق هم نخواهد یافت. همانگونه که در نطقم در سئول گفتم، تمامی جهان متمدن باید برای رویارویی با تهدیدات کوریای شمالی متحد شود.
رئیس جمهوری آمریکا در این نشست خبری خطاب به رئیس جمهوری چین گفت: من یک چیز را در مورد ریاست جمهوری شما میدانم. اگر او سخت کوشش کند، این اتفاق رخ خواهد داد. شکی در آن نیست.
شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهوری چین نیز در اظهارتش بر عاری ساختن تسلیحاتی و اتمی شبه جزیره کوریا تاکید گذاشت و از طرفین خواست برای یافتن راه حلی دیپلماتیک تلاش کنند.
وی گفت در باره موضوع اتمی در شبه جزیره کوریا، ما قویاً بر غیر نظامی ساختن شبه جزیره کوریا و پایبندی به پیمان منع گسترش سلاح های اتمی تاکید گذاشتیم. دو طرف، همزمان، به اجرای کامل و دقیق قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل ادامه خواهند داد. دو طرف متعهد میشوند برای یافتن راه حل از طریق گفتگو و مذاکره ، تلاش کنند.
کنفرانس خبری ترامپ و رئیس‌جمهوری چین در ادامه سفر ۱۲ روزه رئیس جمهوری آمریکا به شرق آسیا است. دونالت ترامپ بعد از جاپان و کوریای جنوبی، در چین حضور دارد و سپس به ویتنام و فیلیپین سفر خواهد کرد.
مهمترین هدف ترامپ اطمینان به شرکای آمریکا برای حمایت از آنها مقابل تهدید کوریای شمالی است و رئیس جمهوری آمریکا امیدوار است نفوذ اقتصادی چین به بازگرداند کوریای شمالی به میز مذاکره کمک کند.

خواجه میر احمد

نهم نومبر ۲۰۱۷

فرهنگستان

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*