خانه / خبرها / ترامپ دستور حمله نظامی به سوریه را صادر نمود
FILE PHOTO: Republican Donald Trump appears at a campaign roundtable event in Manchester, New Hampshire, U.S., October 28, 2016. REUTERS/Carlo Allegri/File Photo

ترامپ دستور حمله نظامی به سوریه را صادر نمود

ترمپ دستور حمله نظامی به سوریه را داد!

رئیس جمهور ترمپ در یک سخنرانی تلویزیونی در قصر سفید که به گونه زنده نشر شد، گفت که در این عملیات نظامی، تاسیسات و مراکز تولید سلاح های کیمیایی حکومت بشارالاسد هدف قرار خواهد گرفت.
رئیس جمهور امریکا افزود که این یک عملیات مشترک نظامی بوده و در آن بریتانیا و فرانسه نیز سهم دارند.
رئیس‌جمهوری آمریکا ضمن اعلام این حمله‌ها، به ایران و روسیه هم هشدار داد که دست از حمایت از بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه بردارند.
بعد از نطق رئیس‌جمهور آمریکا، رهبران بریتانیا و فرانسه هم اعلام کردند که به نیروهای نظامی‌شان در این باره دستور حمله داده‌اند.
رئیس‌جمهوری آمریکا در نطقش گفت: “هیچ مقدار از خون یا ثروت آمریکایی‌ها نمی‌تواند خاورمیانه را از مشکلاتش پاک کند. ما سعی‌مان را می‌کنیم ولی سرنوشت این منطقه در دست مردم خودش است.”
هنگام سخنرانی ترمپ، صدای چندین انفجار شدید در دمشق، پایتخت سوریه شنیده شد.
دونالد ترمپ گفت که هدف از اقدامات نظامی امریکا و متحدین این کشور، جلوگیری از تولید، گسترش و استفاده سلاح های کیمیایی می باشد.
وی گفت:”یک عملیات مشترک با نیروهای مسلح فرانسه و انگلستان در حال اجراست. ما از هر دو کشور تشکر میکنیم.”
پیش از سخنرانی دونالد ترمپ، وزارت خارجه ایالات متحده گفته بود این کشور مدارکی را در دست دارد که نشان میدهد مسؤول حمله کیمیایی در منطقه دوما در نزدیک دمشق، اردوی سوریه می باشد.
از جانب دیگر، سخنگوی قصر سفید این ادعای روسیه را نادرست خواند که گویا حمله کیمیایی بر دوما یک کار جعلی و ساختگی بوده است.
سفیر روسیه در لبنان روز سه شنبه هشدار داده بود که اگر امریکا بر سوریه میزایل پرتاب کند، نیرو های روسی مستقر در سوریه میزایل های امریکا را سقوط خواهند داد و محل پرتاب این میزایل ها را از بین می برند.
از جانب دیگر، وسیلی نبینزیا، سفیر روسیه در ملل متحد روز پنجشنبه گفت که احتمال وقوع جنگ بین روسیه و امریکا را رد کرده نمی تواند.
وسیلی نبینزیا یا پس از پایان جلسه شورای امنیت ملل متحد که پشت در های بسته برگزار شد، همچنین از ایالات متحده خواست تا از اقدام نظامی در سوریه خوداری کند.
عملیات نظامی امریکا و متحدین این کشور بر سوریه در حالی آغاز شد که مفتشین سازمان منع استفاده از سلاح های کیمیایی به سوریه رسیده اند و قرار است امروز شنبه (۲۵ حمل) تحقیقات شان را در مورد حمله کیمیایی دوما آغاز کنند.
این سازمان تنها وظیفه دارد که در مورد استفاده از سلاح کیمیایی تحقیق کند و در باره اینکه حمله کیمیایی توسط کدام جناح انجام شده است، تحقیق نخواهد کرد.

میر احمد ” خواجه ”

فرهنگستان

۱۴٫۰۴٫۲۰۱۸

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*