خانه / خبرها / به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت اسراییل توسط آمریکا

به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت اسراییل توسط آمریکا

ترامپ بیت‌المقدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت !

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا بیت‌المقدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت.
او در حالیکه مایک پنس، معاونش او را همراهی میکرد با اشاره به مصوبه کنگره این کشور در سال ۱۹۹۵ برای انتقال سفارت ایالات متحده از تل آویو به بیت‌المقدس، تاکید کرد که “زمان اجرایی کردن آن مصوبه مدت‌ها بود که به تاخیر افتاده بود”.
ترامپ همچنین رسما دستور انتقال سفارت این کشور از تل آویو به بیت‌المقدس را صادر کرد اما گفت ایالات متحده همچنان به راه حل ایجاد دو کشور مستقل پایبند خواهد ماند.
ترامپ در حالی ظهر امروز چهارشنبه ۶ دسامبر این تصمیم را اعلام کرد که در چند روز گذشته بسیاری از رهبران و شخصیت‌های جهان نسبت به عواقب این اقدام هشدار داده بودند.
ساعتی پیش از سخنرانی ترامپ، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در سخنانی بیت‌المقدس را “شهری منحصر به فرد، مقدس برای یهودیان، مسیحیان و مسلمانان” خواند و خواستار آن شد که موقعیت این شهر طبق مصوبات سازمان ملل متحد و قوانین بین‌المللی تعیین شود.
سازمان ملل متحد با توجه به آخرین معاهده صلح میان اسرائیل و فلسطینی‌ها (۱۹۹۳ اسلو) بخش شرقی بیت‌المقدس را از اراضی اشغالی فلسطینیان میداند و ساخت و سازهای اسرائیل در این مناطق را غیرقانونی می‌شمارد.
با وجود اعلام رسمی تصمیم آمریکا برای انتقال سفارتش به بیت‌المقدس، ناظران میگویند که عملی کردن این تصمیم با توجه به زمان لازم برای ساخت ساختمان سفارت جدید، عملا افتتاح این سفارتخانه را به چند سال بعد و حتی پس از دوره فعلی ریاست‌جمهوری ترامپ موکول خواهد کرد.

خواجه میر احمد

فرهنگستان

۷ دسمبر ۲۰۱۷

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*