خانه / خبرها / خبرهای افغانستان / برگزاری نمایشگاه ساخته‌های دستی زنان در کابل

برگزاری نمایشگاه ساخته‌های دستی زنان در کابل

کابل/۱۸حوت/فرهنگستان
نمایشگاه ساخته‌های دستی بانوان به هدف پشتیبانی از صنایع دستی در کابل برگزار شد.
این نمایشگاه که از سوی “کارگاه خیاطی راه دانش” در همکاری با برخی از زنان تجارت‌پیشه برگزار شده بود، تولیدات این کارگاه را به دید گذاشته است.
حسنا رووفی، برگزار کننده نمایشگاه، گفت: «امروز نمایشگاه که برگزار شده به خاطر حمایت از صنایع دستی زنان است که متشبثان کشور و همچنان کسانی که در بخش زیوارت، بافندگی، گراف‌دوزی، دوخت لباس‌های افغانی، مهره‌دوزی مهارت دارند آمدن تا صنایع دستی شان را به نمایش بگذارند.»
همزمان با این، برخی از بازرگانان از امارت اسلامی می‌خواهند تا زمینه برگزاری این گونه نمایشگاه‌ها را بیش‌تر بسازند.
مرسل، تجارت‌پیشه، گفت: «ایجاد بازارهای جداگانه برای خود خانم‌ها داشته باشد که ضرورت به این قسم نمایشگاه دیگر نباشد. یعنی بتوانیم که ما محصولات خود را به فروش برسانیم.»
هما، تجارت‌پیشه دیگر، گفت: «باید نمایشگاه را فعال بمانند. ممانعت نکنند. بمانند که ما همین روزگار خود را پیش ببریم.»
پروانه، نقاش، گفت: «نقاشی‌ها را من بخاطر اینجا آوردم که دیگر بانوان ببینند. تشویق شوند و انگیزه بگیرند. هنر شان را به نمایش بگذارند.»
در همین حال، شماری از بازدیدکنندگان از برگزاری چنین نمایشگاه‌ها از سوی بانوان ابراز خشنودی می‌کنند.
هانیه، اشتراک‌کننده گفت: «بسیار یک نمایشگاه عالی است به ویژه این‌که این را دخترها آماده کرده. بسیار زیاد خوشحال استم. بسیار گند افغانی‌های مقبول دست دوزی‌های مقبول.»
بهشته، اشتراک‌کننده دیگر، گفت: «بسیار خوشحال هستم که لباس‌های وطنی دست دوزی‌های خود ما در اینجا است. در بیرون از کشور هم باید به نمایش گذاشته شود.»
نمایشگاه ساخته‌های دستی برای سه روز در کارگاه خیاطی راه دانش ادامه خواهد داشت و در آن صنایع دستی بانوان در بخش‌های مختلف و اثر‌های هنری برخی از بانوان به نمایش گذاشته شده‌اند.
خبرنگار فرهنگستان از کابل
سمیع صدیقی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*