خانه / خبرها / گزارش‌های افغانستان / برگزاری جشنواره ورزش‌های زمستانی در بامیان

برگزاری جشنواره ورزش‌های زمستانی در بامیان

کابل/۴حوت/فرهنگستان
جشنواره دو روزه ورزش‌های زمستانی با شرکت پر رنگ ورزشکاران در رشته‌های گونه‌گون ام‌روز (چهارشنبه، ۴ حوت)، به حمایت کمیته ملی المپیک در ساحه «قرغنه‌تو»، از مربوطات مرکز بامیان برگزار شد.
در این جشنواره‌ ورزشی، ملی پوشان در پنج رشته ورزش‌های زمستانی، به ویژه اسکی و اسنوبوردینگ در برابر هم قرار گرفتند.
این چشنواره‌ ورزشی به همکاری اتحادیه ورزش‌های زمستانی و پشتیبانی کمیته ملی المپیک از بهر تقویت رشته‌های ورزش زمستانی، برگزار شده است.
اسدالله باتوری، رییس اتحادیه ورزش‌های زمستانی گفت: «این جشنواره سال‌های قبل حامی‌های ملی و بین المللی داشت، اشتراک کننده‌گان خارجی هم داشتیم، اما امسال اشتراک کننده خارجی نداریم.»
ورزشکاران از کابل، غزنی، بامیان و میدان وردگ در رقابت‌های ورزش‌های زمستانی برای کسب لقب قهرمانی برای دو روز رقابت می‌کنند.
ورزشکاران می‌گویند که نهادهای ورزشی به ویژه کمیته ملی المپیک و تربیت بدنی از آنان پشتیبانی کنند.
عرفان، عضو تیم کرلینگ گفت: «اگر حکومت به ما توجه کند، ما به موفقیت‌های بسیار بزرگ دست می‌‌یابیم و در جهان هم ریکارد ثبت خواهیم کرد.»
عرفان، افزود: «این بازی جدید است در افغانستان. امکانات نداریم، این میدان و سنگ‌های کرلینگ را از هزینه خود خریداری کردیم، لباس از هزینه خود ما است. باید ما حمایت شویم.»
مسوولان کمیته ملی المپیک و تربیت بدنی به منظور پشتیبانی، بررسی ورزش‌های زمستانی و برچیدن چالش‌های سد راه ورزشکاران که به بامیان سفر کرده اند می‌گویند که آنان تلاش دارند از ورزشکاران پشتیبانی کنند.
نظر محمد مطمین، رییس تربیت بدنی و سرپرست کمیته ملی المپیک گفت: «وسایل را که من دیدم بسیار ضعیف است و این مردم به دست خود ساخته اند. من تلاش می‌کنم که ورزش حمایت شود، ورزشکاران تشویق شوند و وسایل بهتری را در اختیار آنان قرار خواهیم داد.»
گفتنی است که جشنواره‌های ورزشی زمستانی دوره‌های قبلی با حمایت کمپنی‌های خصوصی و حامیان بیرونی برگزار می‌شد، اما امسال تنها کمیته‌ی ملی المپیک از آن حمایت کرده بود.
خبرنگار فرهنگستان از کابل
سمیع صدیقی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*