خانه / خبرها / برتری ۸ درصدی بایدن بر ترامپ در نظرسنجی انتخاباتی در یک ایالت جمهوری‌خواه

برتری ۸ درصدی بایدن بر ترامپ در نظرسنجی انتخاباتی در یک ایالت جمهوری‌خواه

نتایج نظرسنجی مشترک نیویورک‌تایمز و کالج سیه‌نا در ایالت آریزونا که جزو ایالت‌های جمهوری‌خواه آمریکاست، از برتری محسوس نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری حکایت دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، بر اساس نتایج نظرسنجی مشترک نیویورک‌تایمز و کالج سیه‌نا در ایالت آریزونا که در فاصله تنها یک ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انجام شده است، «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد حزب دموکرات در انتخابات ماه نوامبر (آبان) در مقایسه با دونالد ترامپ رئیس‌جمهور کنونی آمریکا شانس بیشتری برای کسب اکثریت آرای شهروندان این ایالت دارد.

حدود ۴۹ درصد از افراد شرکت‌کننده در نظرسنجی مشترک نیویورک‌تایمز و کالج سیه‌نا در ایالت آریزونا اعلام کرده‌اند که در انتخابات ریاست جمهوری امسال به جو بایدن رأی خواهند داد؛ این در حالی است که ۴۱ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی از دونالد ترامپ حمایت کرده‌اند.

برتری ۸ درصدی بایدن بر ترامپ در نظرسنجی مشترک نیویورک‌تامیز و کالج سیه‌نا در آریزونا از این لحاظ حائز اهمیت است که جمهوری‌خواهان طی ۷ دهه اخیر معمولاً مشکلی برای جذب آرای شهروندان ایالت آریزونا در انتخابات ریاست جمهوری و پیروزی بر دموکرات‌ها در این ایالت نداشته‌اند.

آخرین انتخابات ریاست جمهوری که طی آن یک نامزد دموکرات در ایالت آریزونا بر رقیب جمهوری‌خواه خود پیروز شد، انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۹۹۶ بود کی طی آن بیل کلینتون توانست با اختلاف ۲ درصدی در برابر «باب دال» جمهوری‌خواه به پیروزی برسد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*