خانه / خبرها / بانک جهانی ۶۹۱ میلیون دالر به افغانستان کمک کرد

بانک جهانی ۶۹۱ میلیون دالر به افغانستان کمک کرد

 بانک جهانی، ۶۹۱ میلیون دالر امریکایی را در اختیار دولت افغانستان قرار می‌دهد. قرارداد این کمک امروز سه شنبه (۲۱ حمل)، میان اکلیل حکیمی، وزیر مالیه و مسئولان بانک جهانی در کابل به امضا رسید.

وزارت مالیه با نشر خبرنامه‌ای می‌گوید، از این پول برای افزایش دسترسی باشنده‌گان کشور به خدمات با کیفیت صحی، عصری‌سازی سیستم بانک‌های دولتی، اتصال زیرساخت‌های تکنالوژی مخابراتی، توسعه‌ی خدمات دولتی و ایجاد شرایط مناسب برای سرمایه‌گذاری سکتور خصوصی استفاده خواهد شد.

به گفته‌ی اکلیل حکیمی، وزیر مالیه ۶۰۰ میلیون دالر از این مبلغ برای پروژه‌ی صحتمندی، ارتقا و کیفیت خدمات صحی، ۵۱ میلیون دالر آن برای پروژه‌ی دیجیتل کاسا و۴۰ میلیون دالر برای پروژه‌ی عصری‌سازی سیستم بانک‌های دولتی هزینه خواهد شد.

از سویی هم فیروزالدین فیروز، وزیر صحت عامه از این کمک بانک جهانی استقبال کرده و گفته است که از این پول به خاطر بلند بردن میزان دسترسی مردم به خدمات صحی، افزایش شمار مراکز بهداشتی و قابله‌ها در سه سال آینده استفاده خواهد شد. مقام‌های وزارت صحت عامه اخیراً از کاهش ۱۰۰ میلیون دالر بودجه‌ی این وزارت خبر داده و ابراز نگرانی کرده بود.

در همین حال مقام‌های بانک جهانی ابراز امیدواری کرده‌اند که پروژه‌ی جدید صحت، سبب بهبود خدمات صحی و تأمین شرایط تغذی بهتر برای باشنده‌گان کشور شود.

شوبهم چوهدری، رییس دفتر بانک جهانی در افغانستان گفته است که مسئولان بانک جهانی «با منظوری بسته‌ی جدید کمک مالی بلاعوض یکبار دیگر تعهد دراز مدت خود را در قبال حمایت از دولت افغانستان جهت بهبود هرچه بیشتر خدمات مورد نیاز برای افغان‌ها تجدید» کرده است.

بانک جهانی از بزرگ‌ترین حامیان مالی کشور است که تا کنون بیش از ۳.۵ میلیارد دالر به افغانستان کمک کرده است.

هشت صبح

چهارشنبه، ۲۲ حمل ۱۳۹۷

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*