خانه / خبرها / گزارش‌های افغانستان / بازگشایی ششمین نمایشگاه تولیدات داخلی در هرات

بازگشایی ششمین نمایشگاه تولیدات داخلی در هرات

کابل/۱۳سرطان/فرهنگستان
ششمین نمایشگاه تولیدات داخلی هرات زیر نام «صلح و خودکفایی» در ۲۲۰ غرفه افتتاح شد. این نمایشگاه برای پنج روز به‌روی بازدیدکنندگان باز خواهد بود.
نثاراحمد فیضی غوریانی، وزیر صنعت و تجارت افغانستان با افتتاح این نمایشگاه، از گروه طالبان خواست که دست از جنگ و خشونت بردارند و به جای پیدا کردن پول از میل تفنگ، در کارخانه‌های صنعتی به کار آغاز کنند.
آقای غوریانی گفت که شهرک‌های صنعتی به‌ویژه هرات قادر به جذب بسیاری از جنگ‌جویان گروه طالبان است و جنگ‌جویان این گروه باید از این فرصت استفاده کنند.
او افتتاح نمایشگاه تولیدات داخلی را فرصت مناسب برای بلندبردن روحیه‌ی مردم و افزایش علاقمندی به سرمایه‌گذاری می‌داند ومی‌گوید: «حکومت از تمامی فعالیت‌های اقتصادی حمایت می‌کند و هدف ما این است که به شمار کارخانه‌های تولیدی فعال در کشور افزوده شود.»
با شعله‌ورشدن آتش جنگ، صنعت‌گران و تاجران هرات نگرانند. آنان از روزی می‌ترسند که طالبان افزون بر کنترل شاهراه‌ها، به شهر هرات نیز هجوم بیاورند.
خلیل‌احمد یارمند، یکی از تاجران هرات از حکومت می‌خواهد که ناامنی‌ها را مهار کند. او هشدار می‌دهد که تداوم ناامنی‌ها به فرار سرمایه از کشور منجر می‌شود.
این تاجر هراتی جنگ را مشکل جدی در راستای رشد کاروبارش می‌داند و تأکید می‌کند که با پایان جنگ، فرصت‌های بیشتر اقتصادی و شغلی در هرات فراهم می‌‌شود.
عبدالصبور قانع، والی هرات نیروهای امنیتی ولایت هرات حالا کنترول بهتری را دارند و همچنان ادره محلی هرات از قشر تجار و صنعت‌گر دفاع و حمایت می‌کند.
او افزود که نیروهای امنیتی و دفاعی قادر به مهار تهدیدات امنیتی هستند و به هیچ عنوان اجازه‌ی اخلال فعالیت‌های اقتصادی به گروه طالبان داده نمی‌شود.
هرات به قطب اقتصادی افغانستان مشهور است. بر بنیاد آمار مسئولان اتاق صنایع و معادن هرات؛ بیش از ۱۵۰ کارخانه تولیدی در شهرک صنعتی این ولایت فعالیت دارند.
خبرنگار فرهنگستان ازکابل
سمیع صدیقی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*