خانه / اجتماع / بحران مهاجرت / بازداشت ۳۰۰ پناهجو از سوی دولت ترکیه در مرز ایران

بازداشت ۳۰۰ پناهجو از سوی دولت ترکیه در مرز ایران

کابل/۱۴اسد/فرهنگستان
به بنیاد گزارش خبرگزاری رویترز؛ مقامات ترکیه روز چهارشنبه(۱۳ اسد) اعلام کردند که نیروهای امنیتی این کشور حدود ۳۰۰ پناهجو را که بیشتر آنان از افغانستان استند و می خواستند از مرز ایران به ترکیه بروند، بازداشت کرده‌اند.
خبرگزاری رویترز گزارش کرده است: این گروه ۳۰۰ نفری که زنان و کودکان را شامل می‌شود، از سوی نیرو های امنیتی ترکیه در داخل یک موتر بزرگ پیدا شدند.
این درحالی‌است که نگرانی‌ها درباره موجی از پناهجویی های تازه از افغانستان به ترکیه از طریق ایران در هفته های اخیر و در پی افزایش بی سابقه خشونت ها در این کشور، بیشتر شده اند.
کمیساری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهنده‌گان می‌گوید که ۲۷۰ هزار افغان از ماه جنوری در داخل کشور آواره شده اند و تعداد افرادی که مجبور به ترک خانه های خود شده اند به بیش از ۳.۵ میلیون تن رسیده است.
وزیران خارجه ترکیه، افغانستان و ایران در ماه جون روی موضوعات امنیت ، انرژی و پناهجویی بحث کردند؛ اما منابع دیپلماتیک ترکیه می گویند هیچ راه‌کار خاصی بین انقره و تهران برای رسیدگی به موضوع پناهجویی ها از افغانستان، وجود ندارد.
گارد ساحلی ترکیه گفته است که مقامات این کشور یک هفته پیش یک قایق حامل بیش از ۲۰۰ پناهجوی افغان را در دریای اژه، دریایی میان آسیا و اروپا که می‌خواست به اروپا برود، بازداشت کردند.
خبرنگار فرهنگستان ازکابل
سمیع صدیقی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*