خانه / خبرها / خبرهای افغانستان / اوچا: مردم افغانستان به‌شدت به کمک‌ نیاز دارند

اوچا: مردم افغانستان به‌شدت به کمک‌ نیاز دارند

کابل/۲۰اسد/فرهنگستان
هماهنگ‌کننده‌ی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل (اوچا) می‌گوید که مردم افغانستان همچنان به‌شدت به کمک‌های بین‌المللی نیاز دارند.
این سازمان امروز (پنج‌شنبه، ۲۰ اسد) با نشر گزارشی بر تعهد خود برای کمک به حفظ جان مردم افغانستان و حمایت از جوامع آسیب‌پذیر تأکید کرده است.
اوچا افزوده است که مردم افغانستان با وجود پاسخ‌های بشردوستانه مداوم که از نظر مقیاس و ماهیت بی‌سابقه است، همچنان به‌شدت به کمک‌های بین‌المللی نیاز دارند.
به گفته‌ی این سازمان، در طول سال گذشته سازمان ملل متحد و شرکای غیردولتی، پاسخ‌های بشردوستانه‌ گسترده‌ای را انجام داده‌ و تا پایان ماه جون به ۲۳ میلیون انسان نیازمند کمک کرده‌اند.
اوچا گفته است که با حمایت سخاوتمندانه‌ی اهداکنندگان، همکاران بشردوستانه جان‌های بی‌شماری را نجات داده و زندگی میلیون‌ها نفر دیگر را بهبود بخشیده‌اند.
رامز الاکبروف، هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه برای افغانستان گفته است که سطح نیازها در افغانستان بسیار فراتر از ظرفیت پاسخ‌گویی فعالان بشردوستانه در افغانستان است.
به‌باور این هماهنگ‌کننده، بدون احیای یک اقتصاد و سیستم بانکی کارآمد، یک تعامل طولانی‌‌مدت و باثبات‌تر که از نو شروع شود، نیازمندی‌ها برآورده نخواهد شد.
اوچا می‌گوید که اقدامات بشردوستانه برای زنده نگه‌داشتن مردم افغانستان از جمله ارائه خدمات اولیه و تقویت اقتصاد در زمانی که هیچ جایگزینی دیگری وجود ندارد، کاملا ضروری است.
این نهاد افزوده است که با تمویل صندوق کمک‎‌های بشردوستانه افغانستان و صندوق ذخیره اضطراری، کمک مهمی برای جلوگیری از سقوط سکتورهای صحت و معارف داشته است و از ادامه پرداخت معاش به تمام کارمندان این بخش‌ها تضمین حاصل شده است.
اوچا اضافه کرده است که در حال حاضر حدود ۲۵ میلیون نفر در افغانستان در فقر زندگی می‌کنند و ممکن است امسال ۹۰۰ هزار شغل در بازار کار از بین برود؛ زیرا کسب‌وکار و تجارت‌ها برای ادامه حیات خود تقلا می‌کنند و زنان و دختران از تحصیلات عالی و اقتصاد محروم مانده‌اند.
خبرنگار فرهنگستان ازکابل
سمیع صدیقی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*