خانه / خانواده / افغانستان عضویت «کمیسیون مقام زن» سازمان ملل را به‌دست آورد

افغانستان عضویت «کمیسیون مقام زن» سازمان ملل را به‌دست آورد

افغانستان عضویت «کمیسیون مقام زن» سازمان ملل را به‌دست آورد

کابل/۲۵سنبله/فرهنگستان
نمایندگی دایمی افغانستان در سازمان ملل متحد اعلام کرد که افغانستان نخستین‌بار عضویت کمیسیون مقام زن این سازمان را برای یک دوره‌ی چهارساله به دست آورده است. این کمیسیون مسئولیت بررسی وضعیت زنان را بر عهده دارد.

نمایندگی دایمی افغانستان در سازمان ملل روز (سه‌شنبه، ۲۵ سنبله) در تویترش نگاشته‌است که این عضویت در نتیجه‌ی انتخابات اعضای شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل به دست آمده است.
این نمایندگی همچنان نوشته است: «از زمان عضویت افغانستان در سازمان ملل متحد این اولین بار است که افغانستان عضویت این کمیسیون مهم را به‌دست می‌آورد.»
افغانستان برای یک دوره‌ی چهار ساله (۲۰۲۱ – ۲۰۲۵) عضویت کمیسیون مقام زن سازمان ملل را خواهد داشت. در کنار افغانستان، هند نیز به تازگی عضویت این کمیسیون را به‌دست آورده است.

نمایندگی دایمی افغانستان در سازمان ملل در ادامه از اعضای شورای اقتصادی و اجتماعی این سازمان به‌خاطر رأی‌دادن به افغانستان و تصدیق توانایی زنان افغان در بازسازی این کشور قدردانی کرده است.

این نمایندگی همچنان گفته است که این تجربه (عضویت افغانستان در کمیسیون مقام زن سازمان ملل) می‌تواند به ارزش فعالیت‌های سازمان ملل در راستای مبارزه برای عدالت و برابری بیفزاید.
به اساس معلومات نمایندگی دایمی افغانستان در سازمان ملل، کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد یکی از کمیسیون‌های فعال شورای اقتصادی و اجتماعی این سازمان است.
این کمیسیون همچنان در سطح بین‌المللی یک نهاد اصلی بین‌الحکومتی است که به‌طور خاص به‌خاطر مساوات جندر و رشد توانمندی زنان فعالیت می‌کند.
گفتنی است ۴۵ کشور عضو سازمان ملل متحد که از سوی شورای اقتصادی و اجتماعی این سازمان تعیین می‌شوند، عضویت این کمیسیون را دارند.

خبرنگار فرهنگستان از کابل
سمیع صدیقی

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*