خانه / خبرها / خبرهای افغانستان / آغاز روند توزیع کمک‌های انسان دوستانه در کابل

آغاز روند توزیع کمک‌های انسان دوستانه در کابل

کابل/۲۸جدی/فرهنگستان
وزارت دولت در امور رسیدگی به رویدادهای طبیعی با همکاری یونیسف توزیع کمک‌های انسان دوستانه را ام‌روز(سه‌شنبه، ۲۸جدی) در کابل آغاز کرد.
مولوی محمد عباس آخند سرپرست این وزارت در جریان توزیع کمک به هشت صد خانواده بیجاشده از جامعه جهانی می‌خواهد که کمک های انسان دوستانه شان را به افغانستان افزایش دهند.
او می‌گوید:«این پروگرام جریان خواهد داشت، امروز در این منطقه، فردا در منطقه دیگر. ما کوشش میکنیم که در شهر یک جای هم باقی نماند که کمک نرسد.»
در همین حال مسوولان یونیسف گفته‌اند که نگران افزایش بحران اقتصادی درافغانستان استند و این نهاد کمک هایش را به این کشور دو برابر خواهد ساخت.
مسوولان یونیسف یا صندوق پشتیبانی از کودکان سازمان ملل متحد می‌گوید که این نهاد همکاری هایش را در بخش صحت و بهداشت به ویژه کودکان سوء تغذیه افزایش می‌دهد.
سام مورت، رییس بخش ارتباطات یونیسف در افغانستان، گفت:«ما بسته های مهم حیاتی را به هشت صد خانواده که واقعا نیاز های شدید دارند توزیع می کنیم. مواد سوخت، آب، کمپل، البسه های بهداشتی و بسته های لباس گرم را به اطفال و خانواد ها توزیع کردیم.»
با آن‌که از افزایش کمک‌های انسان دوستانه در افغانستان گزارش می‌شود، اما شهروندان کشور می‌گویند که با توجه به وضیعت بحرانی کنونی این کمک ها بسنده نیستند.
هما، باشنده کابل، گفت:«دست ما را بگیرند، کمک مان کنند تا از این حال و روز بیرون شویم چون که بسیار در فقر زنده گی می کنیم.»
محمد نادر، باشنده کابل، گفت:«وضعیت مردم خراب است، مشکلات زیاد است، مردم بی سرپناه، بی خانه، بی آرد، بی نان و بی آب استند.»
این در حالی‌ست که سازمان ملل متحد هفته پیش از اوضاع بد اقتصادی در افغانستان نگرانی کرده و گفت که نیمی از جمعیت افغانستان در گرسنه‌گی شدید به‌سر می‌برند.
با این حال، سازمان ملل متحد خواهان کمک چهار میلیارد و چهار صد میلیون دالری به افغانستان شده است.
خبرنگار فرهنگستان از کابل
سمیع صدیقی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*