خانه / خانواده / اطفال / هشدار در مورد استفاده کودکان از شبکه‌های اجتماعی

هشدار در مورد استفاده کودکان از شبکه‌های اجتماعی

کابل/۳جوزا/فرهنگستان
یکی از مقامات بهداشتی و درمانی ایالات متحده زنگ خطر را در مورد استفاده بیش از حد کودکان از شبکه‌های اجتماعی به صدا درآورد.
یک مقام ارشد بهداشت ایالات متحده هشداری جدی به والدین، شرکت های فناوری و تنظیم کننده ها صادر کرد و گفت: شواهد در حال افزایش است که استفاده از رسانه های اجتماعی ممکن است به کودکان آسیب جدی برساند.
«ویوک مورتی» پزشک و معاون دریاسالار در سازمان خدمات بهداشت عمومی ایالات متحده است که جراح عمومی در ارتش این کشور خدمت می‌کند گفت: شاخص های زیادی وجود دارد که رسانه های اجتماعی می توانند خطر عمیقی برای آسیب رساندن به سلامت روان و رفاه کودکان و نوجوانان داشته باشند.
طبق گفته وزارت بهداشت و خدمات انسانی، استفاده از رسانه های اجتماعی توسط جوانان در ایالات متحده تقریباً در جهان بدون رقیب است، به طوری که ۹۵ درصد از نوجوانان گزارش می دهند که از یک پلت فرم اجتماعی استفاده می کنند و بیش از یک سوم می گویند که این کار را تقریباً دائما انجام می دهند.
گزارش مورتی می‌گوید که رسانه‌های اجتماعی می‌توانند به کودکان و نوجوانان کمک کنند تا دوستانی برای ارتباط پیدا کنند، اما در عین حال حاوی «محتوای افراطی، نامناسب و مضر» است که می‌تواند خودآزاری و خودکشی را «عادی‌سازی» کند.
این گزارش هشدار داد که رسانه‌های اجتماعی می تواند نارضایتی بدن، اختلالات خوردن و افسردگی را تداوم بخشند و کودکان را در معرض قلدری آنلاین قرار دهند، در حالی که آن‌ها در مرحله حساسی از رشد مغز خود قرار دارند.
مورتی از سیاست گذاران خواست تا استانداردهای ایمنی را در اطراف رسانه های اجتماعی تقویت کنند و از شرکت های فناوری خواست تا تأثیر محصولات خود را بر کودکان به طور مسئولانه ارزیابی کنند و داده ها را با محققان به اشتراک بگذارند.
وی همچنین به والدین توصیه کرد برای ارتقای ارتباطات حضوری، مناطق بدون فناوری در خانه ایجاد کنند و با الگوبرداری از رفتارهای آنلاین سالم و مسئولانه به کودکان آموزش دهند.
خبرنگار فرهنگستان از کابل
سمیع صدیقی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*