خانه / خبرها / نشست سه‌جانبه افغانستان، چین و پاکستان برگزار شد

نشست سه‌جانبه افغانستان، چین و پاکستان برگزار شد

نشست سه‌جانبه افغانستان، چین و پاکستان برگزار شد

کابل/۱۷سرطان/فرهنگستان
نشست سه جانبه افغانستان، پاکستان و چین امروز با حضور معین‌های وزارت‌ خارجه سه کشور از طریق ویدیو کنفرانس برگزار شد.

گران هیواد، سخنگوی این وزارت‌خانه امروز (سه‌شنبه، ۱۷سرطان) در یک کنفرانس خبری گفت که در این نشست، چین و پاکستان از روند آزادی زندانیان استقبال کرده و از گروه طالبان خواستند تا با کاهش خشونت‌ها زمینه را برای آغاز مذاکرات بین‌الافغانی فراهم سازد.

به اساس گفته‌های آقای هیواد در این نشست در مورد اجرای تفاهمنامه همکاری‌های امنیتی که در سال ۲۰۱۸ میان وزاری خارجه سه کشور به امضا رسید نیز بحث شده است.

وزارت خارجه افغانستان می‌‌گوید سه طرف در مورد همکاری‌ها برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا نیز بحث و گفتگو کردند.

به گفته‌ سخنگوی وزارت خارجه افغانستان در این نشست در مورد روی دست‌ گیری اقدامات جدی و اساسی برای مبارزه با تروریسم و گروه‌های تروریستی بحث شده است.

همچنین توسعه روابط دو جانبه میان پاکستان و افغانستان برای تامین صلح و اتحاد میان دو کشور نیز از دیگر موضوعات مورد بحث در این نشست بوده است.

دولت افغانستان روز گذشته نیز میزبان یک نشست منطقه‌ای در پیوند به روند صلح بود. در این نشست نمایندگانی از ۲۰ کشور و سازمان‌های بین‌المللی شرکت کرده بودند.
قرار است نشست سومی نیز به هدف تقویت اجماع بین‌المللی برای صلح با شرکت کشورها و سازمان‌های بین‌المللی روز پنج‌شنبه برگزار شود. گفته می‌شود که این نشست با سخنرانی محمداشرف غنی، رییس جمهور، آغاز خواهد شد.

خبرنگار فرهنگستان از کابل
سمیع صدیقی

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*