خانه / خبرها / مجلس نمایندگان طرح تعدیل بودجه را با اکثریت آرا رد کرد

مجلس نمایندگان طرح تعدیل بودجه را با اکثریت آرا رد کرد

مجلس نمایندگان طرح تعدیل بودجه را با اکثریت آرا رد کرد :

مجلس نماینده‌گان طرح پیشنهادی حکومت برای تعدیل بودجه سال مالی جاری به هدف اختصاص بودجه برای مبارزه با ویروس کرونا را رد کرد.
نماینده‌گان در نشست امروز چهارشنبه، ۲۸ جوزا، این طرح را در نشست عمومی به رای‌گیری گذاشت و به گفته سید عظیم کبرزانی عضو کمیسیون مالی و بودجه مجلس، با اکثریت آرا رد شده است.
به گفته آقای کبرزانی، نگرانی نمایندگان درباره شفافیت در مصرف بودجه برای مبارزه با ویروس کرونا و کسر بودجه سال مالی از مواردی اند که مجلس این طرح را رد نموده‌است.
کمیسیون مالی و بودجه مجلس نمایندگان میگوید حکومت در این طرح، هشت میلیارد افغانی را برای برنامه‌های وزارت زراعت، شش میلیارد افغانی را برای توزیع نان خشک، بیش از چهار میلیارد افغانی را برای واحد عملیاتی و حمایتی ریاست جمهوری برای ایجاد شغل در کابل و ایجاد بندهای کوچک اختصاص داده بود.
شمرزو خان مسجدی، سخنگوی وزارت مالیه اما گفت که رد طرح تعدیل بودجه از سوی مجلس نمایندگان، روی تطبیق پروژه‌ها و مصرف بودجه تاثیر منفی خواهد گذاشت و مجلس باید آن‌را تصویب کند.
گفتنیست؛ بودجه سال مالی ۱۳۹۹ در حدود ۴۲۸ میلیارد افغانی است که از این میان ۲۸۹ میلیارد آن را بودجه عادی و ۱۳۹ میلیارد آن را بودجه انکشافی تشکیل می‌دهد.

میر احمد ” خواجه ”

فرهنگستان

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*