خانه / خبرها / خبرهای افغانستان / طالبان استاد اسماعیل مشعل را بازداشت کرد

طالبان استاد اسماعیل مشعل را بازداشت کرد

کابل/۱۳دلو/فرهنگستان
براساس گزارش‌ها نیروهای طالبان، اسماعیل مشعل یکی از استادان دانشگاه در کابل را بازداشت کرده است.
اسماعیل مشعل استاد دانشگاه و یکی از معترضان که در برابر ممنوعیت طالبان بر آموزش زنان اعتراض کرده بود، از سوی طالبان دستگیر شده‌است.
استاد فرید مدیر دفتر استاد اسماعیل مشعل گفته است که طالبان آقای مشعل را از حوزه سوم شهر کابل بازداشت و به جای نامعلومی انتقال داده اند.
استاد فرید می‌افزاید: «ساعت دوازده، دوازده و نیم، کارمندان طالبان در مربوطات حوزه سوم منطقه پارک دهبوری دستگیر، لت و کوب و به جای نامعلومی برد. با استاد برخورد بسیار منفی کرد و لت و کوب که چرا به مردم کتاب توزیع می‌کنید.»
استاد مشعل که چندی پیش در اعتراض به ممنوعیت طالبان بر آموزش زنان در یک برنامه زنده تلویزیونی اسناد تحصیلی خود را پاره کرده بود، به تازه‌گی کراچی سیاری را به نام «اقراء» یا بخوان ساخته و می‌خواست که در سه روز ۲۱ هزار جلد کتاب‌های شخصی خود را به افراد با سواد اهدا کند.
اسماعیل مشعل پیش از چاشت امروز پیش از گرفتاری‌اش گفته است که در اعتراض به ممنوعیت طالبان بر آموزش زنان و دختران افغان مکتب خصوصی و دارالمعلمین خود را بسته و در سه دانشگاه از سمت استادی‌اش هم استعفا کرده‌است.
طالبان پیش از این برخی از استادان دانشگاه و فعالان مدنی را به‌خاطر انتقاد از این گروه بازداشت و برای مدتی زندانی کرده‌ بودند.
خبرنگار فرهنگستان از کابل
سمیع صدیقی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*