خانه / خبرها / سیلاب شدید و بی سابقه در پروان و چند ولایت دیگر ؛ جان  بیشتر از یکصد تن را گرفت 

سیلاب شدید و بی سابقه در پروان و چند ولایت دیگر ؛ جان  بیشتر از یکصد تن را گرفت 

سیلاب شدید و بی سابقه ؛ جان  بیشتر از یکصد تن را گرفت 

کابل/۵سنبله/فرهنگستان
وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث در افغانستان اعلام کرده است که آمار جان‌باختگان در نتیجه سرازیر شدن سیل در ولایت پروان به  ۱۰۰ نفر افزایش یافته است.

تمیم عظیمی، سخنگوی این وزارتخانه گفته‌است که در این رویداد بیش از ۱۰۰ نفر دیگر هم در این رویداد زخمی شده‌اند. او گفت عملیات نجات هنوز ادامه داره بسته‌های مواد غذایی برای ۴ هزار نفر به این ولایت رسیده است.

همچنین سرازیر شدن سیل در ولایت‌های پروان، کاپیسا، پنجشیر، میدان وردک، لوگر، پکتیا، پکتیکا، نورستان و ننگرهار نیز تلفات و خساراتی وارد کرده است. آمار مشخصی از تلفات در این ولایت‌ها گزارش نشده است اما کشته شدن دو نفر در ننگرهار و و دو نفر دیگر در میدان وردک در این رویداد تایید شده است.

در اثر سرازیر شدن سیلاب‌ها در منطقهٔ خویندک و گوگامنده ولسوالی سروبی ولایت کابل بعد از ظهر امروز ۸ نفر شهید و ۱۴ نفر زخمی شده، ۸ موتر در آب گیر مانده و احتمال دارد که تعدادی از موترها ناپدید شده باشند.
تعدادی از زخمی‌ها توسط امبولانس‌های صحت‌عامه به شفاخانه سروبی، تعدادی به شفاخانه‌های کابل و تعدادی هم در موترهای شخصی به شهر جلال اباد انتقال داده شده اند. آمار تلفات شاید تغیر کند

وحیده شهکار، سخنگوی والی پروان نیز امروز (چهارشنبه، ۵ سنبله)، گفت ده‌ها منزل مسکونی نیز در چاریکار، مرکز ولایت پروان در اثر بارندگی شدید و جاری شدن سیل تخریب شده‌اند.
به گفته خانم شهکار بارندگی و سیل حوالی ۲ بامداد امروز در چاریکار شدت گرفته است.
سخنگوی والی پروان اوضاع فعلی مرکز این ولایت را “بحرانی” خوانده و تاکید کرد که تعداد زیادی از افراد در حال حاضر زیر آوار گیر مانده‌اند.

وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث افزوده‌است که ۳۰۰ منزل مسکونی، ۲۰۰ متر دیوار استنادی، ۱۰۰ متر سرک و ۱۰۰ جریب زمین زراعتی نیز تخریب شده‌اند.
خبرنگار فرهنگستان ازکابل
سمیع صدیقی

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*