خانه / خبرها / سیستم آنلاین دسترسی به اطلاعات گشایش یافت

سیستم آنلاین دسترسی به اطلاعات گشایش یافت

سیستم آنلاین دسترسی به اطلاعات گشایش یافت

کابل/۱۲سرطان/ فرهنگستان
کمیسیون دسترسی به اطلاعات، سیستم آنلاین دسترسی به اطلاعات را به گونه‌ی رسمی در یک نشست خبری در مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت افتتاح کرد .با ایجاد این سیستم، متقاضیان اطلاعات از تمام گوشه های افغانستان می‌توانند در صورت دسترسی به انترنت، اطلاعات مورد نیازشان را از ادارات دریافت کنند.

عین‌الدین بهادری، رییس کمیسیون دسترسی به اطلاعات که امروز (پنج‌شنبه، ۱۲ سرطان)‌ در نشست خبری به همین مناسبت در مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت گفت که مصئونیت و پایداری اطلاعات، استفاده از تکنولوژی،‌ افزایش میزان پاسخ‌گویی و محرک‌ساختن نقش دسترسی به اطلاعات از اهداف اساسی ایجاد سیستم دسترسی آنلاین به اطلاعات است.

آقای بهادری افزود که این سیستم در یک ثانیه ظرفیت بررسی بیش از ۴۰۰ تقاضا را دارد و متقاضیان اطلاعات می‌توانند از نقاط مختلف کشور در صورت داشتن دسترسی به انترنت،‌ از این سیستم استفاده کنند.
عزت‌الله ادیب، مسئول دیدبان شفافیت افغانستان نیز در این نشست ضمن تأکید بر دسترسی به اطلاعات به عنوان یک حق بشری می‌گوید که افتتاح سیستم آنلاین دسترسی به اطلاعات یک گام مهم در راستای مدرن شدن افغانستان است و از حکومت نیز خواست که در زمینه‌ی تطبیق قانون دسترسی به اطلاعات بیشتر همکاری کند.
نعیم نظری، معاون کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان گفت که اطلاعات ملکیت مردم است وحق دسترسی به آن، به‌عنوان کلیدی‌ترین حقوق بشری مطرح است.
از سوی هم، لطیف محمود، رییس مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت از ایجاد این سیستم استقبال کرد و افزود که حکومت تلاش می‌کند تا تسهیلات لازم را در راستای گردش اطلاعات فراهم کند.

خبرنگار فرهنگستان ازکابل
سمیع صدیقی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*