خانه / خبرها / ترامپ آمریکا را به سمت جنگ جهانی می‌ برد

ترامپ آمریکا را به سمت جنگ جهانی می‌ برد

سناتور باب کورکر، رئیس جمهوری‌خواه کمیته روابط خارجی مجلس سنا، هشدار داد که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ممکن است این کشور را “در مسیر جنگ جهانی سوم” قرار دهد.

وی در مصاحبه ای تلفنی با نیویورک تایمز گفت که آقای ترامپ دارد ریاست جمهوری را مانند یک شوی تلویزیونی می‌گرداند و دست اندرکاران کاخ سفید در حال تقلا برای “مهار” او هستند.

به کار بردن چنین ادبیاتی برای حمله به رئیس جمهور مستقر آمریکا از سوی یک مقام هم حزبی، اتفاقی کم سابقه محسوب می‌شود.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنا، از حامیان حفظ توافق هسته‌ای با ایران محسوب می‌شود و مخالف اقدامات رئیس جمهور علیه برجام است.
باب کورکر در مصاحبه اخیر خود تأکید کرده که نگران رفتار رئیس جمهور است و افزوده که آقای ترامپ ظاهرا متوجه تاثیر حرف های خود بر جهان و به ویژه بر مناطقی که در موردشان صحبت می کند نیست.

آقای کورکر گفته که دونالد ترامپ با حمله لفظی مکرر به کره شمالی، آمریکا را در مسیر یک جنگ جهانی قرار می دهد.

وی با اشاره به انتشار ادعاهای “نادرست” در توییت های آقای ترامپ، افزوده به طور مستند اطلاع دارد که هر روز در کاخ سفید، برای”مهار کردن” رئیس جمهور تلاش می شود.

سناتور کورکر پیشتر به خبرنگاران گفته بود که رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه، جیمز ماتیس، وزیر دفاع و جان کلی، رئیس دفتر ریاست جمهوری هستند که آمریکا را از هرج و مرج نجات داده اند.

آقای ترامپ روز یکشنبه (۸ اکتبر) در توییتر خود به شدت باب کورکر حمله کرد و او را “مسئول توافق هسته ای وحشتناک با ایران” دانست. آقای کورکر در زمان تصویب برجام در کنگره ایالات متحده، به حمایت از آن پرداخت.

دونالد ترامپ در توییت دیگری نوشت: “باب کورکر به ما توافق ایران را داد، همین و بس. ما (بیمه) خدمات درمانی نیاز داریم. ما به کاهش مالیات و اصلاح نظام مالیاتی احتیاج داریم. ما به کسانی احتیاج داریم که بتوانند کار انجام بدهند.”
وی همچنین ادعا کرد که سناتور کورکر به وی “التماس کرده بود” که در انتخابات سنا در سال ۲۰۱۸ میلادی از او حمایت کند ولی رئیس جمهوری آمریکا از این کار خودداری کرده و به همین علت سناتور کورکر از شرکت در انتخابات آینده برای حفظ کرسی خود انصراف داده است.

آقای کورکر در واکنش به حملات لفظی دونالد ترامپ، به طور تلویحی رئیس جمهوری آمریکا را فردی دانست که نیازمند نگهداری است و در توییتی نوشت: “مایه شرمساری است که کاخ سفید به مهد کودک بزرگسالان تبدیل شده. واضح است که امروز یک نفر سر شیفت کاری خود حاضر نشده.”

از سناتور کورکر به عنوان یکی از حامیان رکس تیلرسون یاد می شود که بنا بر گزارش ها، رابطه پر تنشی با دونالد ترامپ داشته است.

آقای تیلرسون اخیرا برخی شایعات درباره احتمال استعفایش از مقام وزارت امور خارجه را بی اساس دانست.

دهم اکتوبر ۲۰۱۷

منبع : بی بی سی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*