خانه / فرهنگ و هنر / فرهنگ / برگشت کتاب خانه سیار «۴مغز» در جاده‌های شهر کابل

برگشت کتاب خانه سیار «۴مغز» در جاده‌های شهر کابل

کابل/۱۵قوس/فرهنگستان
کتابخانه سیار «۴ مغز» پس از ماه‌ها توقف، ام‌روز (دوشنبه، ۱۵قوس) فعالیت‌اش را دوباره در جاده‌های شهر کابل آغاز کرد و در نخستین روز کاری‌‌اش با استقبال گرم علاقه‌مندان کتاب روبرو شد.
این کتابخانه که در یک موتر ملی‌بس ساخته شده است، در بخش‌های گونه‌گون شهر برای کودکان کتاب فراهم می‌سازد و فرهنگ کتاب خوانی را ترویج می‌کند. شصت درصد کارمندان این کتابخانه زنان و دختران استند.
کتابخانه «۴مغز» هنرهای گونه‌گون را برای کودکان آموزش می‌دهد.
احمد صیام برکتی، معاون بنیاد کتاب‌خانه «۴مغز» گفت: «من بسیار خوش هستم که ما فعالیت‌های خود را دوباره آغاز کردیم. ما با کودکان وعده داده بودیم که در هر شرایط برای آنان خدمات را ارائه می‌کنیم.»
کودکان دانش‌آموز به علاقه‌مندی زیادی از این کتابخانه سیار دیدن می‌کنند و کتاب‌های مورد علاقه‌ شان را ورق می‌زنند.
حسنا، دانش‌آموز صنف هشتم گفت : «فضای اینجا بسیار خوب است نسبت به جاهای دیگر. اینجا فضای آرام و فضای خوب برای مطالعه است.»
ایمل، دانش‌آموز دیگر گفت: «ما در اینجا رسامی، کتابخوانی و خط نوشتن را آموختیم.»
این کتابخانه با داشتن تقسیم اوقات مشخص در هفته شش روز از هشت صبح تا پنج شام در شهر کابل فعالیت می‌کند.
فخریه عثمانی، معاون کتاب‌داری کتابخانه «۴مغز» گفت: «ما اینجا فضا را به گونه‌یی مساعد میسازیم که مانند یک خانه مشترک باشد.»
خانواده‌های شماری از کودکان از آغاز دوباره فعالیت این کتابخانه استقبال می‌کنند و می‌گویند که کودکان شان هنرهای زیادی را آموخته اند.
فرشته، مادر یکی از دانش‌آموزان می‌گوید: «بسیار موثر است. بسیار مفید است. بالای کودکان تاثیر خوب می‌گذارد. ما از آن‌ها تشکر می‌کنیم.»
دراین کتابخانه‌ سیار در حدود شش صد جلد کتاب گونه‌گون به زبان‌های پشتو، دری و انگلیسی وجود دارد که علاقه‌مندان ویژه‌یی خود شان را دارد.
خبرنگار فرهنگستان از کابل
سمیع صدیقی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*