خانه / خبرها / خبرهای افغانستان / برگزاری نمایشگاه آثار هنری و مینیاتوری هنرمندان هرات

برگزاری نمایشگاه آثار هنری و مینیاتوری هنرمندان هرات

کابل/۳قوس/فرهنگستان
نمایشگاه آثار هنری و مینیاتوری زیر نام هنر در قالب صلح در ولایت هرات با حضور مقام‌های محلی طالبان و شماری از دیپلومات‌های تُرکیه برگزار شد.
شماری از هنرمندان در ولایت هرات با برگزاری نمایشگاه هنری از طالبان می‌خواهند تا نسبت به هنرهای کاشی، مینیاتوری، سفالی و نقاشی بیشتر توجه کنند.
نیک‌محمد مستمند برگزار کننده این نمایشگاه هدف از برگزاری آن را معرفی فرهنگ و هنر و پیوند آن با صلح را عنوان می‌کند و تاکید دارد که این آثار معرف جایگاه بلند هنر است.
مستمند می‌گوید که در این نمایشگاه نزدیک به نود اثر به سبک‌های مینیاتوری، کاشی، سفال و نقاشی به نمایش گذاشته شده است که به شمول سه خانم ده تن از استادان لیسه استاد کمال‌الدین بهزاد اشتراک کردند.
به گفته‌ی وی در این نمایشگاه نزدیک به ۹۰ اثر از آثار هنرمندان برجسته هرات به شمول آثار سه تن از خانم‌ها و ده تن از استادان لیسه استاد کمال‌الدین بهزاد به نمایش گذاشته شده است.
این نمایشگاه هنری سه‌روزه در حالی برگزار می‌شود که طالبان پس از رسیدن دوباره به قدرت، بخش‌های نقاشی، مجسمه‌سازی و موسیقی دانشگاه کابل را لغو کردند.
از سوی هم شماری از هنرمندان از حکومت سرپرست می‌خواهند تا با هنر ارتباط بر قرار کرده و از هنرمندان حمایت معنوی کنند و آثارشان را با جهانیان معرفی نمایند.
این نمایشگاه با همکاری دفتر هماهنگی جمهوری تُرکیه یا تیکا در ولایت هرات، برگزار شده است.
خبرنگار فرهنگستان ازکابل
سمیع صدیقی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*