خانه / ورزش / کرکت / انفجار در جایگاه تماشاگران کریکت؛ مسابقات ادامه یافت

انفجار در جایگاه تماشاگران کریکت؛ مسابقات ادامه یافت

کابل/۸اسد/فرهنگستان
انفجار در جایگاه تماشاگران مسابقه کریکت عصر جمعه در کابل شماری کشته و زخمی به‌جا گذاشت و مسابقات کریکت ادامه یافت.
شماری از کشورهای و سازمان‌های بین المللی این حمله را محکوم کرده و با قربانیان حادثه اظهار همدردی کردند.
خالد زدران، سخنگوی پلیس کابل امروز با نشر ویدیویی تایید کرد که ۲ نفر براثر انفجار یک بمب دستی در میان تماشاگران کریکت کشته و شماری زخمی شده‌اند.
شب گذشته، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در توییتی شمار قربانیان را «دستکم ۱۹ نفر» گفت او این توییت را ام‌روز(شنبه، ۸اسد) برداشته است.
فرحان عزیز حق، معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل گفت که او در مورد آمار کشته شدگان مطمئن نیست و ظاهرا از منابع محلی گرفته شده است.
آقای گوترش نوشته بود: «حمله روز جمعه در استدیوم بین المللی کریکت را به‌شدت محکوم می‌کنم، که جان دستکم ۱۹ نفر شهروندان را گرفت و سبب تلفات دیگری شد. حمله به غیرنظامیان و مکان‌های غیرنظامی بنا به قانون بشردوستانه بین المللی ممنوع است.»
رامز الکبروف، معاون نمایندگی سازمان ملل در افغانستان نیز در زمان وقوع انفجار در استادیوم حضور داشت و خواستار تحقیقات کامل و شفاف و محاکمه عاملان شده است.
کریکت بورد افغانستان یک روز پس از انفجار دیروز به طرفداران کرکت و تماشاگران مژده داده که بازی‌های امروز، میان تیم‌های «اتلان مس عینک در برابر مدافعان بست و ستاره‌های هندوکش در مقابل بازان کابل» را در ورزشگاه ملی کابل رایگان تماشا کنند.
پیش از روی کار آمدن طالبان در افغانستان، تیم‌های زنان نیز در کریکت فعال شده و مسابقاتی برگزار می‌کردند اما طالبان ورزش کریکت برای زنان را منع کرده و مانع ورود زنان به ورزشگاه برای تماشای کریکت شده است.
رامز الکبروف، معاون نمایندگی سازمان ملل در افغانستان نیز در زمان وقوع انفجار در استادیوم حضور داشته است خواستار تحقیقات کامل و شفاف و محاکمه عاملان شده است.
کریکت بورد افغانستان یک روز پس از انفجار دیروز به طرفداران کرکت و تماشاگران مژده داده است که بازی‌های امروز، شنبه میان تیم‌های «اتلان مس عینک در برابر مدافعان بست و ستاره‌های هندوکش در مقابل بازان کابل» را در ورزشگاه ملی کابل رایگان تماشا کنند.
پیش از روی کار آمدن طالبان در افغانستان، تیم‌های زنان نیز در کریکت فعال شده و مسابقاتی برگزار می‌کردند اما طالبان ورزش کریکت برای زنان را منع کرده و مانع ورود زنان به ورزشگاه برای تماشای کریکت شده است.
خبرنگار فرهنگستان از کابل
سمیع صدیقی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*