خانه / خبرها / خبرهای افغانستان / اعتراض دانشجویان مزارشریف در واکنش به حمله بر “کاج”

اعتراض دانشجویان مزارشریف در واکنش به حمله بر “کاج”

کابل/۱۱میزان/فرهنگستان
شماری از دختران دانشجو در بلخ از بهر حمله بر مرکز آموزشی کاج، ام‌روز(دوشنبه،۱۱میزان) در شهر مزارشریف دست به اعتراض زدند.
دختران معترض با شعار “آموزش حق ماست، عدالت عدالت” این حمله را نکوهش کرده و خواهان به کیفر رساندن عاملان حمله بر آموزشگاه کاج شدند.
طارق فرهادی، آگاه مسایل سیاسی، گفت: «دخترانی که می‌خواهند در فضای مصوون تحصیل کنند خواست غیراسلامی نیست و یک دولت اسلامی نباید آن‌ها را بازداشت کند این یک تصویر منفی از امارت به جهان منعکس می‌کند.»
هم‌زمان با این، شماری از پناهجویان افغان در برخی از کشورها نیز با برپایی گردهمایی‌ها، این حمله را نکوهش کرده‌اند و آن را هدفمندانه خوانده‌اند.
پناهجوی افغان  در آلمان، گفت: «مادرانی برای کودکان شان صبحانه آماده کرده بودند بعد از انفجار بدنبال دریافت جسد پاره پاره فرزندانش در شفاخانه‌ها سرگردان بودند.»
در همین حال، در شبکه‌های اجتماعی نیز کارزار اعتراضی گسترده دراین رابطه جریان دارد.
از سوی هم، مقام‌های وزارت داخله می‌گویند که این وزارت بررسی‌های همه جانبه را برای شناسایی عاملان این حمله آغاز کرده‌اند.
عبدالنافع تکور، سخنگوی وزارت داخله، گفت: «وزارت داخله پلان دارد تا بعد از این در ساحاتی که تهدید امنیتی زیاد باشد نگهبان تعیین کند و امنیت آنرا به گونه جدی تامین کند.»
وزارت معارف نیز سه روز پس از حمله بر آموزشگاه کاج، این حمله را محکوم کرده‌ و از نهادهای امنیتی طالبان خواسته است که امنیت مرکزهای آموزشی را تامین کنند.
دفتر معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان با پخش تازه‌ترین آمار از تلفات این حمله، می‌گوید که شمار جان باخته‌گان به ۵۳ تن و شمار زخمیان به ۱۱۰ تن افزایش یافته‌است.
خبرنگار فرهنگستان از کابل
سمیع صدیقی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*