خانه / خانواده / زنان / آنجلینا جولی: جهان نباید از زنان افغانستان چشم بپوشد

آنجلینا جولی: جهان نباید از زنان افغانستان چشم بپوشد

کابل/۲۵اسد/فرهنگستان
هنرپیشه مشهور سینمای هالیوود می‌گوید که جهان نباید از زنان افغانستان چشم بپوشد؛ چون آنان اکنون در خیابان‌ها مورد ضرب‌وشتم قرار گرفته و یا شبانه از خانه‌های‌شان برده شده و شکنجه می‌شوند.
آنجلینا جولی، هنرپیشه مشهور سینمای هالیوود و ویراستار مجله تایم، با نشر مطلبی در این مجله نوشته است که جهان نباید از زنان افغانستان چشم بپوشد؛ چون آنان اکنون مورد ضرب‌وشتم قرار گرفته، شبانه از خانه‌های‌شان برده شده، شکنجه شده و زندان‌های افغانستان پر از زندانیان سیاسی زن می‌شود.
او تصریح کرده است: «گزارش‌هایی از ربوده‌ شدن دخترانی برای ازدواج اجباری با رهبران طالبان وجود دارد. به‌عنوان یک زن و مادر، حتا تصور این‌که خانواده‌های افغان به‌ویژه آنانی که دوران طالبان در دهه ۱۹۹۰ را گذرانده‌اند، احساس ناتوانی کنند، مرا عذاب می‌دهد.»
او خاطرنشان کرده است که با وجود خطرات، بیشترین مقاومت در برابر برگرداندن حقوق زنان در افغانستان از سوی قدرت‌های خارجی صورت نگرفته است، بلکه خود زنان افغان به خیابان‌ها آمده‌اند.
این هنرپیشه سینما افزوده است: «دختران افغانستان به دلیل قدرت، انعطاف‌پذیری و تدبیر خود فوق‌العاده هستند.»
به گفته او، بیش از شش میلیون پناهنده افغانستان و آواره‌گان داخلی در تلاش برای زنده ماندن هستند که وضعیت آنان در نتیجه جنگ در اوکراین و کمبود کمک‌های بین‌المللی بدتر شده است که نباید فراموش شوند.
گفتنی است که آنجلینا جولی، بازیگر و فلم‌ساز امریکایی است که برنده جایزه اسکار و سه جایزه گلدن‌گلوب شده است.
او اکنون به‌عنوان نماینده ویژه کمیساری عالی سازمان ملل متحد برای پناهنده‌گان وظیفه اجرا می‌کند
خبرنگار فرهنگستان از کابل
سمیع صدیقی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*