خانه / خبرها / روسیه سیستم دفاع هوائی “S-400” را در کریمه مستقر ساخت

روسیه سیستم دفاع هوائی “S-400” را در کریمه مستقر ساخت

روسیه سیستم دفاع هوائی “S-400” جدیدی در کریمه مستقر کرد !

به دنبال افزایش تنش‌ها میان روسیه و اوکراین در تنگه کرچ، وزارت دفاع روسیه امروز پنجشنبه یک سیستم دفاع هوائی “S-400” جدید در کریمه مستقر کرد.
بنا بر گزارش خبرگزاری “رویترز”، به دنبال افزایش تنش‌ها میان اوکراین و روسیه، مسکو روز گذشته اعلام کرده بود که قصد دارد سیستم دفاع هوائی “S-400” جدیدی در شبه‌جزیره کریمه مستقر کند.
بر اساس این گزارش، سخنگوی ناوگان دریای سیاه نیروی دریایی روسیه گفته است که این سیستم دفاعی جدید در “دجانکوی” در شمال کریمه مستقر شده است.
خبرگزاری “ریانووستی” گزارش کرد که این سیستم جدید “S-400” تا پایان سال عملیاتی خواهد شد. پیش از این نیز سومین سیستم دفاعی “S-400” در تاریخ ۲۱ سپتامبر گذشته در کریمه مستقر شده و مورد بهره‌برداری قرار گرفته بود.
روسیه در ماه‌های جنوری سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ میلادی دو سیستم دفاع هوائی “S-400” دیگر در “فئودوسیا” و “سوستوپول” در شبه‌جزیره کریمه مستقر کرده بود.
سه کشتی نیروی دریایی اوکراین روز یکشنبه ۲۵ نوامبر با عبور از مرز دریایی روسیه وارد آبهای منطقه‌ای روسیه شدند و بدون توجه به هشدارهای نیروهای امنیتی روسیه به مسیر خود ادامه دادند که در ادامه نیروهای روس مجبور به استفاده از سلاح‌ برای متوقف کردن این کشتی‌ها شدند که در تبادل آتش صورت گرفته سه نفر از نیروهای اوکراین اندکی زخمی میشوند.
نیروهای امنیتی روسیه در ادامه این سه کشتی را تا بندر کرچ کریمه هدایت کرده و آنها را توقیف‌ میکنند و این سه نظامی اوکراینی نیز تحت مراقبت‌های پزشکی قرار میگیرند. در حال حاضر پرونده‌ای جنایی با اتهامات نقض حریم مرزی روسیه به جریان افتاده است.
وزارت خارجه روسیه این اقدام نیروی دریایی اوکراین را از پیش‌طراحی‌شده و اقدامی تحریک آمیز توصیف کرده است. این در شرایطی است که کی‌یف گفته کشتی‌های اوکراین هیچ اقدام اشتباهی صورت نداده‌اند و روسیه به تهاجم نظامی متهم کرده است.

میر احمد ” خواجه ”

فرهنگستان

۲۷٫۱۱٫۲۰۱۸

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*