خانه / خبرها / نشست خبری رئیس جمهوری آمریکا در پی دیدار با رهبر کوریای شمالی

نشست خبری رئیس جمهوری آمریکا در پی دیدار با رهبر کوریای شمالی

نشست خبری رئیس جمهوری آمریکا در پی دیدار با رهبر کوریای شمالی !

نشست خبری رئیس جمهوری آمریکا در پی دیدار با رهبر کوریای شمالی برگزار شده که امروز سه‌شنبه، ۱۲ جون، در سنگاپور صورت گرفت.
ترامپ که پس از مذاکره با کیم جونگ-اون، رهبر کوریای شمالی در یک نشست خبری در سنگاپور سخن میگفت، اعلام کرد که کوریای شمالی “تعهد تغییرناپذیر” خود به غیراتمی شدن شبه‌جزیره کوریا را اعلام کرده و افزود که رهبران دو کشور “آمادگی خود را برای آغاز تاریخ و گشایش فصلی جدید در روابط دو ملت” ابراز داشته‌اند.
ترامپ گفت که کیم جونگ-اون فرصتی بی سابقه داشته و گفته است که “خیلی زود سایت آزمایش راکتی آنکشور را از میان خواهد برد.” وی افزود که ایالات متحده نیز متعهد شده است که از انجام “تمرین‌های نظامی” خودداری ورزد. ظاهرا اشاره او به مانوورهای نظامی آمریکا و کوریای جنوبی است که معمولا ابراز نگرانی و واکنش خشم‌آلود کوریای شمالی، از جمله آزمایش‌های راکتی و هسته‌ای را در پی داشته است. رئیس جمهوری آمریکا همچنین گفت که در گفتگو با کیم جونگ-اون، “به موضوع حقوق بشر اشاره شد.”
ترامپ در بخش دیگری، گفت که “گروگان‌های آمریکایی” پیشاپیش از کوریای شمالی آزاد شده و به کشورشان باز گشته‌اند بی آنکه، به گفته او، مانند آزادی گروگان‌های آمریکایی از ایران، یک میلیارد و هشتصد میلیون دلار باج پرداخته شده باشد. اشاره دونالد ترامپ به آزادی شهروندان آمریکایی ایرانی تبار از زندان‌ در جمهوری اسلامی در دوره ریاست جمهوری باراک اوباماست.
دونالد ترامپ، رئیس جمهورامریکا، میگوید که در تلاش “معاملۀ واقعی” با ایران است.
ترامپ پس از ملاقات و امضای سند با رهبر کوریای شمالی در سنگاپور ابراز امیدواری کرد تا به مرور زمان، روابط امریکا با ایران نیز بهبود یابد.
ترامپ گفت ” پس از اعمال تحریم‌ها بر ایران که بسیار شدید است، آرزومندم که در زمان مناسب، آنان (ایران) نیز برای مذاکره در مورد معاملۀ واقعی برگردند، زیرا مشتاق هستم که چنین کنم، اما اکنون برای انجام چنین چیزی بسیار زود است”.
رئیس جمهور ترامپ توافق هسته‌ای میان ایران و شش قدرت جهان را باطل اعلان نموده و گفته است که تحریم های اقتصادی را بر رژیم ایران تشدید خواهد بخشید.
تحریم‌های جدید امریکا که قرار است در اوایل اگست بر ایران نافذ شود، ایران را از معاملات اسعاری با دالر امریکا، خرید و فروش طلا و دیگر فلزات قیمتی بازداشته و نیز سکتور بانکی و صنعت موتر سازی آنکشور هدف قرار خواهد داد.
تحریم‌های دیگری که قرار است اواخر سال روان بر ایران اعمال شود، صنعت نفت آن کشور را هدف خواهد گرفت.
رئیس جمهور ترمپ گفت که کاهش اعتماد میان واشنگتن و تهران، ممکن مقام‌های ایرانی را وادارد تا به مذاکرات در مورد معاملۀ دیگر با ایالات متحده بیاندیشند.
ترامپ گفت “نظر به سه یا چار ماه پیش، ایران اکنون کشور دیگری است. فکر نکنم که اکنون آنان مثل گذشته با اطمینان کامل در مورد مدیترانه و سوریه فکر کنند. فکر نمیکنم که اکنون آنان چنان مطمین باشند”.
پیش از دیدار رهبران امریکا و کوریای شمالی، ایران به پیونگ یانگ هشدار داده بود تا به رئیس جمهور امریکا اعتماد نکند، زیرا به ادعای مقامهای ایرانی، امریکا توافق خلع سلاح هسته‌ای با کوریای شمالی را در چند ساعت فسخ میکند.

میر احمد ” خواجه ”

۱۲ جون ۲۰۱۸

فرهنگستان

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*