خانه / خبرها / حامد کرزی آمریکا را به حمایت از داعش در افغانستان متهم نمود

حامد کرزی آمریکا را به حمایت از داعش در افغانستان متهم نمود

حامد کرزی بار دیگر آمریکا را به حمایت از داعش در افغانستان متهم کرد !

حامد کرزی؛ رئیس جمهور سابق کشور در هفتمین نشست امنیتی کنفرانس مسکو از گسترش فعالیت گروه تروریستی داعش در افغانستان ابراز نگرانی کرد. وی تصریح کرد که برخی از کشورهای بزرگ از تروریسم در افغانستان برای دستیابی به اهداف استراتژیک خودشان استفاده ابزاری میکنند.
حامد کرزی، روز چهارشنبه در هفتمین نشست امنیتی مسکو، پیکار هفده سالۀ نیروهای ایتلاف بین المللی به رهبری واشنگتن را در افغانستان ناکام خواند و گفت که که گسترش فعالیت‌های گروه‌های هراس‌افگن در حضور نظامی امریکا، پرسش برانگیز است: ” هفده سال پس از حضور امریکا، افغانستان نه مصون است و نه امنیتی دارد. گروه های بیشتر هراس افگن در این کشور با پشتیبانی سازماندهی شده ظهور کرده اند. از این میان، گروه داعش در حضور بالقوۀ نظامی ایالات متحده در افغانستان حمایت و پشتیبانی شده است، حضوری که زیرنام مبارزه با هراس افگنی ادامه دارد.”
وی تصریح کرد که برخی از کشورهای بزرگ از تروریسم در افغانستان برای دستیابی به اهداف استراتژیک خودشان استفاده ابزاری میکنند.
کرزی اظهار داشت: با وجود حضور نظامی آمریکا در افغانستان فعالیت‌ گروه تروریستی داعش در افغانستان گسترش یافته که این موضوع نگران کننده و پرسش برانگیز است.
رئیس جمهور سابق افغانستان گفت: تنها راه برون رفت افغانستان از بحران، گفتگوهای صلح بین افغان‌ها است و حملات هوایی نیروهای خارجی در کشور را نیز محکوم کرد.
کرزی خاطرنشان کرد که افغانستان به جای میدان رقابت باید به محور همکاری بین کشورهای منطقه و جهان تبدیل شود.

خواجه میر احمد

فرهنگستان

۰۵٫۰۴٫۲۰۱۸

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*