خانه / خبرها / دیدار پوتین با رئیس جمهور آلمان در مسکو

دیدار پوتین با رئیس جمهور آلمان در مسکو

دیدار پوتین با رئیس جمهور آلمان در مسکو !

ولادیمیر پوتین و فرانک والتر اشتاین مایر روسای جمهوری روسیه و آلمان در مسکو دیدار و خواستار مذاکره برای حل اختلافات و گسترش همکاری های دوجانبه شدند.
به گزارش دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، ولادیمیر پوتین عصر امروز چهارشنبه در این دیدار با اشاره به اینکه روسیه علاقمند به گسترش همکاری ها با آلمان است، اظهار کرد: با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در ارتباط هستیم و مذاکرات منظم بین دو کشور صورت میگیرد.
رئیس جمهوری روسیه ابراز امیدواری کرد دیدار اشتاین مایر از روسیه به روابط دو کشور تحرک بخشد و موجب تقویت مناسبات دوجانبه شود.
رئیس جمهوری روسیه ضمن تاکید بر ضرورت گسترش همکاری ها با آلمان، به اهمیت توسعه روابط در عرصه هایی همچون اقتصادی و بازرگانی و استفاده از ظرفیت های روابط دوجانبه برای این منظور اشاره کرد.
فرانک والتر اشتاین مایر رئیس جمهوری آلمان نیز در ادامه دیدار با اشاره به وجود مسائل و تنش هایی در روابط میان روسیه و آلمان اظهار کرد: لازم می دانم از امکانات خود به عنوان روسای جمهور دو کشور برای ادامه گفتگوها استفاده کنیم و راه های بهبودی روابط دوجانبه را که رضایتبخش نیست، مشخص کنیم.
وی ادامه داد: در هر صورت بر این باورم که باید با جدایی و فاصله گرفتن دو کشور که از سال های گذشته شروع شده است، مقابله کرد. برای این منظور باید به مذاکرات ادامه داد و تلاش های پایدار و بلند مدت از دو طرف برای یافتن راهکاری برای حل بحران ها صورت گیرد.
اشتاین مایر گفت: خلاصه بگویم می خواهم به عنوان رئیس جمهوری آلمان در بهبودی روابط این کشور با روسیه نقش ایفا کنم. امیدوارم دیدار و مذاکرات امروز به این امر کمک کند.
فرانک والتر اشتاین مایر امروز با حضور در باغ الکساندروف در نزدیکی کاخ کرملین به بنای یادبود سرباز گمنام نماد جنگ شوروی و آلمان ادای احترام کرد.
آلمان از مهم ترین شرکای تجارتی روسیه در اروپا است که بخش عمده نفت و گاز مورد نیاز خود را از روسیه تامین میکند و حجم مبادلات تجارتی دو کشور تا پیش از بروز بحران در روابط دو کشور سالانه به حدود ۶۰ میلیارد یورو رسیده بود.
روابط مسکو و برلین به علت رویکردهای ضدروسی اتحادیه اروپا و پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از جمله وضع تحریم های اقتصادی علیه روسیه در چارچوب اختلاف ها بر سر مسائل اوکراین از سال ۲۰۱۴ تیره شده است.
سال ۲۰۱۴ معترضان در اوکراین برای همگرایی با اتحادیه اروپا حکومت ویکتور یانوکوویچ رئیس جمهوری متمایل به روسیه را در جریان برگزاری تظاهرات و اعتراض های مورد حمایت غرب سرنگون کردند و از همان زمان نیز روابط مسکو با غرب و آمریکا تیره شد.
اتحادیه اروپا در مخالفت با جدایی شبه جزیره کریمه از اوکراین و الحاق آن به روسیه، در سالهای اخیر تحریم هایی را بر ضد روسیه اعمال کرد که همچنان با همراهی و پشتیبانی آمریکا از جمله در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ ادامه دارد و حتی افزایش نیز می یابد.
از سوی دیگر آلمان به عنوان یکی از کشورهای گروه غربی-عربی ضدسوری از شش سال پیش برای سرنگونی دولت سوریه فعالیت میکند، در حالیکه مسکو متحد سیاسی-نظامی دمشق است و این موضوع نیز یکی از اصلی ترین اختلاف های روسیه و غرب بشمار می رود.

خواجه میر احمد

فرهنگستان

۲۶ اکتوبر ۲۰۱۷

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*