خانه / فرهنگ و هنر / اشتراک نقاش معروف افغانستان در جشنواره هنری ارشان

اشتراک نقاش معروف افغانستان در جشنواره هنری ارشان

اشتراک نقاش معروف افغانستان در جشنواره هنری ارشان

به تا ریخ دهم سپتامبر سال روان  نقاش سابقه دار افغانستان  سید  زمر، در  جشنواره هنری ( پلینر ) نقاشی با اشتراک نقاشان روس در شهر  ارشان   واقع در حو مه شهر ایرکوتسک فدراتیف روسیه ،  شرکت ورزید .

این برنامه هنری که به همکاری مقامات شهر ایرکوتسک  و گالری Dias سازمان یافته بود ،  از ۱۵ نقاش جهت شرکت در این جشنواره  دعوت بعمل آ مده بود که با کار کرد های تصویری از طبیعت زیبای ار شان  ، به خلق و ایجاد آثار هنری بپردازند .

ار شن که با داشتن آب های معدنی  و منابع  منرالی شهرت دارد ، محل  زیبا و دلپذیریست  که با داشتن کوه هاو وا دی هاودره های سرسبز، چشمه های آب معدنی و طبی ، دریا ها و آبشار ها ی زیبا ، که زیبایی این دیار دور ، والهامبخش ، مشابه به قسمت های کشور عزیز ما  افغانستان  است ،  توجه استاد زمر بخود جلب نموده است .

این برنامه  که برای پانزده روز سازماندهی شده بود نه تنها   نقاشی از روی طبیعت را در بر داشت  بلکه شامل پروگرامها بازدید از محلات تاریخی ،  برنامه های تفریحی ،گردشگری ،ماستر کلاس برای اطفال محل ،  رابطه و ومعاشرت هنری نقاشان را با ساحه  ارشان که  در   نزدیکی جهیل بایکال وشهر ارکوسک قرار دارد ، نیز در بر داشت  .

نقاشی ایتوت یا خامه تابلو از روی طبیعت کار شده ومعمولن اندازه نه چندان بزرگ در زمان محدودی و زود رس نقاشی گردیده وداری کیفیت ،مهارت و زیبایی بخصوص می باشد .

این پلینر نه تنها  به هدف خلق آثار هنری  و الهام گیری از طبیعت سازماندهی شده بود  ، بلکه بیشتر به  تبادل آندوخته ها  و مهارت های هنری نقاشان ، همچنان معاشرت و تبادل افکارشان مفید و موثر  میباشد .

استاد سید  زمر در این برنامه موفق به ایجاد چند اثر مرغوب هنری گردید و کار های زیادی را بارنگ روغنی نقاشی نموده که یکی آن ها ، عصر ارشان ،، تصویری از کوه نو برف که در پیش منظر آن درختان همیشه سبز ناجو دیده می شود با مهارت مسلکی ادمیک خود برف ،درشتی وسختی کوه های سر به فلک را در پرتو شعاع گرم افتاب ، تز اد هماهنگی طبیعت را در مدت یک ساعت نقش نموده ، که مورد ستایش علاقمندی هم مسلکان وهنر دوستان قرارگرفته است

گروه نقاشان مسلکی مبتکر با تکنیک های مختلف مثل رنگ روغنی پا ستل گرافیک هنرنمایی های شانرا در خطم پلینر واقع شهر ایرکوسک در صالون نمایش گالری دیاس بنمایش قرار دادن که این نمایشگاه با طی محفل با شکو هی به اشتراک دیانا سیلوسکایا ریس گالری دیاس وگوبرناتر ارکوسک سرگی گریگوریان لیویچنکو همچنان هنرمندان وهنر دوستان افتتاح گردیده وبرای مدت هفته بروی شهروندان علاقمندان باز خواهد بود.

نقاش افغان سید زمر بامحبوبت و خلاقیت درجمع نقاشان درخشیده و با اخذ تحایف و د تقدیرنامه ها از طرف ریس گالری هنری و  شهر دار ارشان مورد تقدیر وتحسین قرار گرفت

۲ اکتوبر ۲۰۱۷

فرهنگستان ، مسکو

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*