خانه / اجتماع / تصمیم‌گیری روی تقاضای پناهجویان افغان در آلمان

تصمیم‌گیری روی تقاضای پناهجویان افغان در آلمان

تصمیم‌گیری روی تقاضای پناهجویان افغان در آلمان

اداره مهاجرت آلمان به خاطر وضعیت دشوار امنیتی در افغانستان که تصمیم‌گیری راجع به درخواست‌های پناهنده‌گی پناهجویان افغان را متوقف کرده بود، در پی ارزیابی جدید وضعیت امنیتی، قرار است که کارش را از سر بگیرد.
به گزارش دویچه‌وله، توماس دیمزیر، وزیر داخله آلمان به خبرگزاری آلمانی «دی پی ای» گفته که در پی ارایه یک گزارش جدید راجع به وضعیت افغانستان، اداره آلمان برای مهاجرت و پناهجویان دوباره به تصمیم‌گیری راجع به درخواست‌های پناهنده‌گی پناهجویان افغانستان آغاز می‌کند.
این اداره بررسی تقاضاهای پناهنده‌گی افغان‌ها را ادامه داده است، اما اعلام کرده بود که تا زمان ارزیابی جدید وضعیت امنیتی افغانستان توسط وزارت خارجه، تصمیم‌گیری‌های نهایی را راجع به بخش بزرگ این درخواست‌ها به حالت تعلیق در می‌آورد.
دیمزیر گفته که حکومت تغییری در سیاست اخراج پناهجویان افغان به کشورشان ایجاد نمی‌کند. او گفت: «ما می‌دانیم که وضعیت در افغانستان پیچیده است» اما در یک چارچوب محدود می‌توان پناهجویان را به این کشور پس فرستاد.
اخراج در چارچوب محدود وضعیت در افغانستان مدت‌ها است که نگران‌کننده است. حملات انتحاری در فواصل منظم این کشور را به لرزه در می‌آورد.
در اواخر ماه می یک حمله در نزدیکی سفارت آلمان در کابل رخ داد که قربانیان بسیاری گرفت.
پس از آن، حکومت آلمان و ایالات این کشور، اخراج به افغانستان را به سه گروه محدود کردند. مجرمان، افراد خطرناک یعنی آن‌هایی که از نظر پولیس ممکن است دست به حمله تروریستی بزنند و پناهجویانی که «سرسختانه از هرگونه همکاری برای تشخیص هویت شان» خودداری می‌کنند.
در پی حمله نامبرده، اداره مهاجرت آلمان به طور موقت عملکردش را در مورد رسیده‌گی به تقاضاهای پناهنده‌گی افغان‌ها تغییر داد و تصمیم گیری راجع به این درخواست‌ها را در اغلب موارد به تعویق انداخت.
وزارت خارجه آلمان تقریبا دو هفته پیش یک گزارش سری راجع به وضعیت امنیتی در افغانستان ارایه کرد.
خبرگزاری آلمان «دی پی ای» می‌گوید که در این گزارش گفته شده که در ۲۷ ولایت از ۳۴ ولایت افغانستان امکان این وجود دارد که طالبان به حکومت افغانستان یا نیروهای بین‌المللی حمله کنند. اما مردم محلی افغانستان را خطر چندانی تهدید نمی‌کند.
با توجه به این گزارش، وزارت داخله و خارجه آلمان به این نتیجه رسیدند که هیچ دلیلی برای توقف اخراج پناهجویان افغان به کشورشان وجود ندارد.

شنبه ۴ سنبله ۱۳۹۶

منبع : هشت صبح

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*