خانه / خبرها / ديدار وزاري خارجه آمريكا و روسيه در فلیپین

ديدار وزاري خارجه آمريكا و روسيه در فلیپین

ديدار وزاري خارجه آمريكا و روسيه:

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه و رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا برای اولین بار بعد از قانونی شدن مصوبه کنگره آمریکا برای تحریم ایران، روسیه و کره شمالی دیدار کردند.
سرگی لاوروف امروز یکشنبه پس از صحبت یک ساعته با همتای امریکایی اش در فلیپین گفت “حس کردیم که همتایان امریکایی مان نیاز دارند تا باب گفتگو را باز نگه دارند. بدیل دیگری برای آن وجود ندارد”.
لاوروف در ديدار با خبرنگاران گفت: “با رکس تیلرسون یک جلسه طولانی داشتيم. موضوع گفتگوي ما جزئیات مربوط به پاسخ روسيه به لايحه جدید تشديد تحریم ها عليه روسيه در کنگره آمریکا بود. ما به طور کامل اين موضوع را توضيح داديم”. 
لاوروف گفت: تیلرسون در این دیدار بسیار مشتاق بود که جزئیات اقدام روسیه در واکنش به تحریم های آمریکا را بداند، و ما توضیحات لازم را به وی ارائه کردیم. و پاسخ ما همان هایی است که ولادیمیر پوتین در مصاحبه اخیر تلویزیونی خود اعلام کرده بود.
وی افزود که در آن مصاحبه همه چیز گفته شده است و دلیل اقدامات نیز اعلام شده است، و ما به آمریکایی ها تذکر داده بودیم که وارد فضای مقابله، نشوند و برای اقدام متقابل صبر کردیم، اما تغییری رخ نداد.
لاوروف گفت با تیلرسون درباره همکاری برای مبارزه با جرائم سایبری و حل و فصل مسئله کره شمالی رایزنی کرده است. وی گفت آمریکا آماده گفتگو با روسیه است.
سرگئی لاوروف،گفت نماینده ویژه ایالات متحده در رابطه با اوکراین به زودی با یکی از دستیاران ارشد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفتگو خواهند کرد.
گزارش‌ها حاکی است این دیدار در شهر “مانیل” فیلیپین و در حاشیه نشست “انجمن ملل آسیای جنوب شرقی” انجام شد.
به نوشته اسپوتنیک، انتظار میرود دیپلمات‌های ارشد دو کشور درباره همکاری‌های دوجانبه و مسائل بین‌المللی از جمله اوضاع سوریه رایزنی کنند.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا چهارشنبه هفته گذشته مصوبه کنگره آمریکا برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران، روسیه و کره شمالی را به قانون تبدیل کرد.

خواجه میر احمد

فرهنگستان 

۶ اگست ۲۰۱۷

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*