خانه / خبرها / امنیت آسیای مرکزی وابسته به امنیت افغانستان است
امنیت آسیای مرکزی

امنیت آسیای مرکزی وابسته به امنیت افغانستان است

رییس جمهوری تاجیکستان طی اظهاراتی در کنفرانس مبارزه با تروریسم در ریاض گفت که امنیت آسیای مرکزی وابسته به امنیت افغانستان است.

«امامعلی رحمان» رئیس ‌جمهوری تاجیکستان ثبات و امنیت آسیای مرکزی را وابسته به وضعیت امنیتی افغانستان خواند و گفت که تهدیدات تروریستی در آسیای مرکزی رو به افزایش است.

وی افزود که سیاست‌های دوگانه برخی از کشورها و سازمان‌ها، چالش جدی در راه مبارزه با تروریسم به شمار می رود.

رئیس جمهورتاجیکستان در ادامه گفت که گروه‌های تروریستی مورد پشتیبانی سیاسی، اطلاعاتی و مالی برخی از سازمان‌ها قرار می‌گیرند و این مسئله باعث شده تا تروریسم قلمرو خود را گسترش دهد.

وی این اظهارات را شب گذشته در اجلاس مبارزه با تروریسم در ریاض پایتخت عربستان سعودی، بیان کرده است.

رحمان در این اجلاس گفت که ثبات و امنیت آسیای مرکزی به وضعیت افغانستان بستگی دارد و باید در جستجوی راه‌های موثر برای برطرف کردن منشأ و سرچشمه‌های کمک‌های سیاسی، نظامی و مالی تروریست ها باشیم.

به گفته وی، طی ۲۵ سال اخیر صدها همایش منطقه‌ای و بین‌المللی در مورد مبارزه با تروریسم دایر شده؛ اما هیچ یکی از آن نتایج قابل ملاحظه‌ای را به دنبال نداشته است.

رییس جمهور تاجیکستان گفت که پیروزی بر تروریسم، تنها از طریق نظامی ممکن نیست و باید عوامل اجتماعی تشدید کننده آن شناسایی و حل شوند.

لازم به ذکر است که مقامات دولتی تاجیکستان؛ همسایه شمالی افغانستان، همواره از حضور داعش و افزایش ناامنی در شمال کشور ابراز نگرانی کرده اند.

دوشنبه ۱ جوزا ۱۳۹۶

منبع : پیام آفتاب

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*