خانه / خبرها / افزایش حملات تروریستی در افغانستان و ضرورت گفتگو با طالبان
ضمیر کابلوف: افزایش حملات تروریستی

افزایش حملات تروریستی در افغانستان و ضرورت گفتگو با طالبان

ضمیر کابلوف: حملات تروریستی در افغانستان و ضرورت گفتگو با طالبان:

در حاشیه کنفرانس بین المللی امنیت در مسکو ضمیر کابلوف نماینده ویژه رئيس جمهور روسیه برای افغانستان در مصاحبه با روزنامه “ایزوستیا-izvestia” در مورد همکاری بین روسیه و ایالات متحده در افغانستان، و دیدگاه‌های خود در باره مذاکرات با طالبان را مطرح کرد.
کابلوف با اشاره به تعاملات نزدیک مسکو و واشنگتن  ، در رابطه با افغانستان گفت:

امروز هیچ نوع تعاملی بین روسیه و آمریکا در رابطه به افغانستان وجود ندارد.

وی در مورد احتمال از سرگیری همکاری‌های بین روسیه و آمریکا افزود: در این رابطه باید ابتدا آمریکایی‌ها اقدام کنند زیرا نه روسیه بلکه آنان به صورت یک جانبه قطع همکاری کردند.
نماینده ویژه ولادیمیر پوتین در امور افغانستان گفت:

روسیه به درخواست و پول آمریکا ۶۳۳ فروند هلیکوپتر به افغانستان تحویل داده و بدون دخالت آمریکا نیز به دولت افغانستان سلاح و مهمات عرضه کرده است.

وی تأکید کرد: روسیه همچنین کادر نظامی و غیر نظامی افغانستان را آموزش داده و در آینده نیز آموزش خواهد داد.

کابلوف در باره موضع دولت افغانستان در قبال آمریکا، گفت: به نظر من رئیس جمهور فعلی افغانستان هنوز از آمریکایی‌ها خسته نشده و خواستار ادامه روابط با این کشور است.

البته که این حق او است، چرا که او رئيس جمهور یک کشور مستقل است.

وی در رابطه با گسترش روابط کابل و مسکو، تصریح کرد: متاسفانه هیچگونه پیشرفتی در روابط دو کشور وجود ندارد.

نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان ادامه داد: هرچند اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان از توسعه همکاری‌ها و ایجاد روابط با روسیه صحبت میکند ولی تا اکنون به مرحله عملی نرسیده است.

وی با اشاره به اقدام تروریستی اخیر در مزار شریف که مسئولیت آن را طالبان بر عهده گرفتند، گفت: با توجه به این اقدام تروریستی گفتگوی با طالبان با در نظرداشت یک تعداد از شرایط و برای آشتی ملی لزوم بیشتری پیدا کرده که در بیانیه وزارت خارجه روسیه نیز به وضوح روی این نکته تأکید شده است.

ضمیر کابلوف در پایان اظهار داشت: متاسفانه تعداد این اقدامات تروریستی زیاد است و برای اینکه چنین اتفاقاتی نیافتد باید پشت میز مذاکرات نشست و روسیه آماده است تا با ارائه یک پلت فرم از چنین مذاکرات میزبانی کند تا به جای جنگ در مورد صلح توافق حاصل شود

خواجه میر احمد

۲۷ اپریل ۲۰۱۷

فرهنگستان

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*