خانه / اجتماع / بحران مهاجرت / در سال ۲۰۱۶ بیشترین پناهجویان را ، آلمان پذیرفته است
بیشترین پناهجویان را آلمان قبولی

در سال ۲۰۱۶ بیشترین پناهجویان را ، آلمان پذیرفته است

آلمان بیشترین قبولی پناهجویان را در ۲۰۱۶ داشته است

اداره آمار اتحادیه اروپا “یوروستات” گزارش جدیدش را در مورد قبولی پناهجویان در کشورهای عضوش نشر کرد. آمار این اداره نشان می دهد که آلمان در سال ۲۰۱۶ بیشترین مهاجر را در میان دیگر کشورها پذیرفته است.

گزارش جدید یوروستات یا اداره آمار اتحادیه اروپا  می رساند که در این سال در آلمان به ۴۴۵ هزار و ۲۱۰ درخواست پناهندگی جواب مثبت داده شده است. که بیشترین رقم در اتحادیه اروپا است. این گزارش اداره آمار اتحادیه اروپا که روز چهارشنبه نشر شده، سه برابر رقم قبولی پناهجویان در سال ۲۰۱۵ است.

سال گذشته در تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا ۷۱۰ هزار و ۷۰۰ انسان واجد شرایط پناهندگی شناخته شده و درخواست پناهندگی شان قبول شده است.

بیش از نیمی از این انسان ها از سوریه بوده اند که شمارشان ۴۰۵ هزار و ۶۰۰ تن می باشد. عراقی ها با ۶۵ هزار و ۸۰۰ مورد قبولی در رده دوم و افغان ها با ۶۱ هزار و ۸۰۰ مورد پذیرش درخواست های پناهندگی شان در رده سوم قرار دارند.

براساس آمار این گزارش به ۷۰ درصد از سوریایی هایی که در اتحادیه اروپا پناهندگی دریافت کرده اند، یعنی ۲۹۷ هزار و ۷۱۰ تن آلمان پناه داده است.

از میان تمامی پناهجویانی که در اتحادیه اروپا درخواست پناهندگی داده و حفاظت به دست آورده اند، بیش از نیم شان به عنوان مهاجر قبول شده اند.

آمار این گزارش جدید یوروستات می رساند که در سال ۲۰۱۶ شمار مهاجران ۳۹۸ هزار و ۶۷۰ تن، انسان هایی که پناهندگی محدود گرفته اند ۲۶۳ هزار و ۷۵۵ تن و آن هایی که اجازه اقامت بشردوستانه دریافت کرده اند ۵۶ هزار و ۹۷۰ تن می باشد.

۶۱ درصد از درخواست های پناهندگی در تمام اتحادیه اروپا ناموفق بوده اند. آمار جواب های منفی در آلمان به ۶۹ درصد می رسد. میزان قبولی پناهجویانی که در پی ارائه درخواست تجدیدنظر قبول شده اند فقط به ۱۷ درصد موارد می رسد.

سوریایی ها از همه بیشتر شانس به دست آوردن پناهندگی را در اروپا داشته اند و ۹۸ درصد از درخواست های پناهندگی شان جواب مثبت دریافت کرده اند. کمترین شانس قبولی را هم متقاضیان پناهندگی از کشورهای غرب بالقان داشته اند که فقط پنج درصدشان قبول شده اند.

منبع : دویچه ویلی

۲۶ اپریل ۲۰۱۷

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*