خانه / ورزش / فوتبال / اوتو فیستر آلمانی، سرمربی تیم ملی فوتبال افغانستان شد

اوتو فیستر آلمانی، سرمربی تیم ملی فوتبال افغانستان شد

اوتو فیستر آلمانی با گرفتن قرار دادی یک ساله رسما هدایت تیم ملی فوتبال افغانستان را بر عهده گرفت.

این مربی نام‌دار آلمانی که تجربه زیادی در عرصه مربی‌گری تیم‌های ملی دارد، صبح امروز و در جریان یک نشست خبری در فدراسیون فوتبال افغانستان جانشین پیتر شگرت شد، مربی قبلی این تیم شد.

فدراسیون فوتبال افغانستان، هدف از استخدام این مربی ۷۹ ساله را تجربه زیاد وی در عرصه مربیگری تیم‌های ملی یاد کرده است. او نزدیک به نیم قرن سابقه مربیگری در رده‌های ملی و باشگاهی دارد.

او قاره آفریقا در تیم های ملی کامرون روآندا، بورکینافاسو، سنگال، ساحل عاج، جمهوری دموکراتیک کنگو، توگو، ترینیداد و توباگو و غنا مربی‌گری کرده است.

اوتو فیستر سومین سرمربی خارجی تیم ملی فوتبال افغانستان است که در طی دو سال اخیر این مسئولیت را به عهده می‌گیرد.

او همچنین در رده باشگاهی نیز با تیم‌های باشگاهی تونس، مصر، سودان، الجزایر و لبنان به مربیگری پرداخته است و افتخاراتی نیز کسب کرده است.

فدراسیون فوتبال افغانستان همچنان در نشست خبری امروزش، دستیاران اوتو فیستر را نیز معرفی کرد.

بر این اساس انوش دستگیر بازیکن سابق تیم ملی فوتبال افغانستان که دارای مدرک مربیگری درجه B یوفا است به عنوان دستیار فیستر و کمک مربی تیم ملی فوتبال افغانستان انتخاب شد.

منصور فقیریار، دروازه بان خوش نام و سابق تیم ملی که به دلیل مصدومیت از فوتبال خداحافظی کرده بود به عنوان مربی دروازه بان‌های تیم ملی معرفی شد.

مصطفی مهرزاد سرپرست سابق تیم ملی نیز به عنوان هماهنگ کننده جدید تیم ملی فوتبال افغانستان معرفی شد.

و در نهایت علی عسکر لعلی، مدرس بین المللی و کمک مربی سابق تیم ملی نیز به عنوان رئیس عمومی و سرپرست تیم ملی فوتبال افغانستان معرفی شده است.

۱۲٫۰۲٫۲۰۱۷

منبع : بی بی سی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*