خانه / خبرها / برنامه های استراتژیک دانشگاه های کابل نهایی شد

برنامه های استراتژیک دانشگاه های کابل نهایی شد

برنامه های استراتژیک دانشگاه های کابل نهایی شد و قرار است پلان های متذکره به زودی از طریق وب سایت های دانشگاه های یاد شده و وب سایت وزارت تحصیلات نشر گردد.

در محفلی که به منظور معرفی و توضیح پلان های یاد شده در وزارت تحصیلات عالی تدویر گردید، پوهنوال دوکتور فریده مومند وزیر تحصیلات عالی صحبت نموده ضمن تاکید بر معقولیت پلان های استراتیژیک گفت که پلان های استراتیژیک پوهنتون ها را قادر می سازند تا به تدوین برنامه های دقیق علمی، و بهبود کیفیت تدریس، تحقیقات علمی و ایجاد رشته های که نیاز های جامعه را مرفوع سازد، بپردازند.
وی افزود: خوشبختانه پلان استراتیژیک ملی دوم وزارت تحصیلات عالی بعد از مرور دوباره آن نیز آماده شده است که روی چهار هدف عمده تقویت برنامه های علمی، دسترسی افزایش جوانان به تحصیلات عالی، حکومتداری خوب و توسعه زیربنا ها و زیر ساخت ها، تمرکز یافته است.
مومند اضافه کرد؛ پلان های استراتیژیکدانشگاه های ذکر شده در روشنایی پلان استراتیژیک وزارت تحصیلات عالی تدوین گردیده اند ولی دانشگاهها با درنظر داشت نیازمندی های شان در بخش های مختلف عمل می نمایند.
وزیر تحصیلات ضمن تبریکی به مسوولان این دانشگاه ها، از کمک مالی و تخنیکی دفتر برنامه انکشاف تحصیلات عالی (HEDP) و اساتید که در تدوین این پلان تلاش نموده اند قدردانی نمود.
بعداً مسوولین دانشگاه های کابل، طبی کابل و دانشگاه تعلیم و تربیه شهید استاد ربانی به ترتیب پرزنتیشن های شان را در مورد پلان های استراتیژیک شان ارائه و به سوالات اشتراک کنندگان پاسخ دادند.
همچنان پوهنمل عبدالتواب بالاکرزی معین علمی وزارت تحصیلات عالی نیز نظریات و پیشنهادات اصلاحی شان را بیان نموده بر تطبیق و نظارت دقیق پلان های مذکور تاکید نمود.
قرار است پلان های متذکره به زودی از طریق وب سایت های دانشگاه های یاد شده و وب سایت وزارت تحصیلات نشر گردد.

نجشنبه ۱۴ دلو ۱۳۹۵

منبع : پیام آفتاب

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*