خانه / خبرها / داعش بیش از ۴۶ میلیون دالر از معادن سنگ سفید درآمد داشته است

داعش بیش از ۴۶ میلیون دالر از معادن سنگ سفید درآمد داشته است

یافته‌های شبکه مبارزه با فساد اداری نشان می‌دهد که داعش در سال ۲۰۱۶ بیش از ۴۶ میلیون دالر از استخراج غیرقانونی معادن سنگ سفید در ولسوالی خوگیانی ولایت ننگرهار درآمد داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پیام آفتاب مسئول شبکه مبارزه با فساد اداری امروز در یک کنفرانس خبری در کابل افزود سلیم کندوزی، والی پیشین ننگرهار، با مافیای معادن همکاری داشته و سالانه حدود ۷۵۰ تن سنگ سفید از این ولایت قاچاق می‌شود.
خان زمان امرخیل تأکید می‌کند قاچاقبران معادن با همکاری والی وقت جواز استخراج هزار تُن را از وزارت معادن گرفتند اما تنها در یک مورد مقدار سنگ سفید به ارزش دو میلیون دالر سنگ سفید را استخراج کردند.
آقای امرخیل افزود، اکنون نیز روزانه حدود ۵۰۰ موتر لاری که هر کدام حاوی ۴۵ تن سنگ سفید است بارگیری و به خارج از مرزها فرستاده می‌شود.
این شبکه از فرد یا گروه مشخصی که در قاچاق به صورت مستقیم دست دارند نام نبرد اما گفت نمایندگان مجلس، زورمندان محلی و مخالفان دست به قاچاق می‌زنند.
به گفته مسئولان شبکه مبارزه با فساد اداری، در سال ۲۰۱۶ میلادی، مخالفان مسلح بیش از ۴۶ میلیون دالر فقط از والسوالی خوگیانی ولایت ننگرهار درآمد کسب کرده‌اند.
این شبکه می‌گوید استخراج غیرقانونی معادن، نه تنها مخالفان دولت را تقویت که حاکمیت قانون را باگذشت هر روز ضعیفتر می‌کند و حق نسل‌های آینده را تلف می‌کند.
آنان همچنین از سران حکومت وحدت ملی و مسئولان امنیتی کشور خواستند با این موضوع به صورت جدی برخورد کنند و افراد دولتی دخیل در این قضیه را مورد پیگرد قانونی قرار دهند.
-حفیظ الله رجبی، خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی پیام آفتاب در کابل

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*