خانه / خبرها / ترامپ گزارش‌ها راجع به روسیه را رد کرد

ترامپ گزارش‌ها راجع به روسیه را رد کرد

دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب ایالات متحده امریکا در یک کنفرانس خبری گفت فکر می‌کند که روسیه در عقب هک انتخاباتی قرار دارد. او در عین زمان گفت که کنترول تجارت و شرکت خود را کاملاَ به پسران خود واگذار می‌کند.

ترامپ در پاسخ به سوال‌هایی راجع به چند افتضاح استخباراتی در مورد مناسبات او با روسیه، گفت به این باور است که اگر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه او را دوست داشته باشد، به نفع ایالات متحده امریکاست.

او در این کنفرانس خبری گفت: «اگر پوتین ترامپ را دوست داشته باشد، من آن را سرمایه می‌بینم نه بدهی، چونکه ما مناسبات مخوفی با روسیه داریم.»

با وجود این، او برای نخستین بار اعتراف کرد که باور دارد روسیه در عقب هک انتخاباتی قرار دارد، اما گفت که کشورهای دیگر نیز ایالات متحده امریکا را هک کره اند.

ترامپ همچنین از سازمان‌های استخبارات ایالات متحده امریکا انتقاد کرد که به یک گزارش تایید ناشده اجازه نشر داده اند. این گزارش مدعی است که روسیه برای باج‌گیری از دونالد ترامپ در مورد او اطلاعات جمع آوری کرده است. او مدعی شد که ادارات استخباراتی خود شان دوسیه‌های تایید نشده در مورد روسیه را افشا کرده اند.

کنترول کامل فعالیت‌های تجارتی به پسران

ترامپ در این کنفرانس خبری در «برج ترامپ» در شهر نیویارک، اعلام کرد که کنترول کامل شرکت خود را به دو پسر بالغ‌اش واگذار می‌کند.

ترامپ این وعده خود را تکرار کرد که به زودی بعد از به دست گرفتن قدرت، دیواری در مرز جنوبی کشورش با مکسیکو اعمار می‌کند. او افزود که در ابتدا کانگرس باید هزینه آن را تصویب کند، اما بعدتر مکسیکو مجبور به بازپرداخت آن خواهد شد.

ترامپ گفت: «مکسیکو به شکلی از اشکال هزینه این دیوار را به ما بازپرداخت خواهد کرد و اشکال مختلفی برای این بازپرداخت وجود دارد.»

گزارش استخباراتی

یک گزارش تایید نشده که ابتدا شبکه «سی ان ان» روز چهار شنبه در مورد آن گزارش داد، کنفرانس مطبوعاتی ترامپ را تحت شعاع قرار داد. در اصل قرار بود دونالد ترامپ در این کنفرانس به واگذار کردن امور تجارتی و شرکت خود به پسران‌اش تمرکز کند.

این گزارش ۳۵ صفحه‌ای که رسانه‌ها از آن گزارش داده اند، حاکی است که روسیه راجع به ترامپ اطلاعات جمع آوری کرده است که شامل اتهام‌هایی مانند جزئیات روابط جنسی و فعالیت‌های مالی او در روسیه و دیدار افراد نزدیک به ترامپ با روس‌ها در جریان مبارزات انتخاباتی است.

ترامپ روز چهار شنبه در صفحه تویتر خود این ادعاها را رد کرد. او این گزارش‌ها را «اخبار جعلی» عنوان کرد و آن را به آنچه در «آلمان نازی» تجربه می‌شد ارتباط داد.

ترامپ در یکی از تویت‌های خود نوشته است: «ادارات استخباراتی هرگز نباید اجازه می‌دادند این خبر جعلی برای عام مردم افشا شود.»

روسیه نیز این گزارش را رد کرده و آن را «کاملاَ ساختگی» خوانده است.

۱۲٫۰۱٫۲۰۱۷

دو یچه ویلی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*