خانه / خبرها / تمجید ترامپ از پوتین

تمجید ترامپ از پوتین

دونالد ترامپ، رییس‌جمهور منتخب امریکا، با استقبال از «خویشتنداری» ولادیمیر پوتین در واکنش به تصمیم باراک اوباما برای اخراج دیپلومات‌های روسیه گفته است، همواره می‌دانسته که رییس‌جمهور روسیه فردی با هوش است.
ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه، در واکنش به اخراج ۳۵ دیپلومات روسی از امریکا گفته است، تصمیم به مقابله به مثل نگرفته و خواهد نشست تا ببیند دونالد ترامپ چه رفتاری با روسیه خواهد داشت.
در همین حال، دونالد ترامپ در توییتر خود نوشته است: «حرکتی عالی برای به تاخیر انداختن (توسط و. پوتین) – همواره می‌دانستم او خیلی باهوش است.»

باراک اوباما، رییس‌جمهور امریکا روز پنجشنبه ۲۹ دسامبر دستور اخراج ۳۵ دیپلومات روس را از امریکا صادر کرد و سه شرکت و دو سازمان اطلاعاتی روسیه را نیز مورد تحریم قرار داد.

دولت و نهادهای اطلاعاتی و امنیتی امریکا، ولادیمیر پوتین را متهم می‌کنند که شخصا تلاش‌ها برای دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا در سال ۲۰۱۶ از جمله حملات سایبری علیه دمکرات‌ها را هدایت کرده است .

مقام‌های روسیه و شخص ولادیمیر پوتین پیشتر این اتهام را رد کرده‌اند. این در حالی است که ولادیمیر پوتین در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما هیچ دیپلوماتی را اخراج نخواهیم کرد.» رییس‌جمهور روسیه با این حال تصریح کرده است حق اقدام متقابل را برای خود محفوظ می‌داند.

آقای پوتین اضافه کرده است: «گام‌های بیشتر در خصوص ترمیم روابط امریکا و روسیه بر اساس سیاست‌هایی که دولت دونالد ترامپ در پیش خواهد گرفت، برداشته می‌شوند.» رویترز می‌گوید، به رغم این‌که دونالد ترامپ تاکنون بار‌ها اظهارات ستایش‌آمیزی در خصوص ولادیمیر پوتین بیان کرده و برخی از افرادی که رویکرد مثبتی نسبت به روسیه دارند را منصوب کرده است، اما مشخص نیست که او اقدامات دولت اوباما علیه روسیه را لغو خواهد کرد.

یکشنبه ۱۲ جدی ۱۳۹۵

منبع :هشت صبح

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*