خانه / خبرها / بحران سوریه از راه گفتگو با روسیه قابل حل است
حل بحران سوریه از راه گفتگو با روسیه امکان پذیر و قابل حل است

بحران سوریه از راه گفتگو با روسیه قابل حل است

معاون رئیس حزب سوسیال دموکرات آلمان با تاکید بر اینکه ما به روسیه در بسیاری مسائل اروپایی و بین المللی نیاز داریم، حل بحران سوریه را نه در رویارویی بلکه از راه گفتگو با مسکو امکان پذیر دانست.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، “رالف اشتگنر”، معاون رئیس حزب سوسیال دموکرات آلمان در بخشی از گفتگو با روزنامه “تاگس اشپیگل”، درباره تشکیل یک ائتلاف بزرگ برای سومین بار پیاپی در آلمان (ائتلافی از اتحادیه احزاب متحد مسیحی و سوسیال دموکرات) در سال ۲۰۱۷ گفت: این خوب نیست که ائتلاف بزرگ همچنان به کار خود ادامه دهد. و ما نیز خواهان آن نیستیم.

وی در بخش دیگری از این گفتگو پاسخ درست به بیگانه ستیزی روزافزون در کشور را سیاستی برای انسجام اجتماعی دانسته و گفت: بسیاری در آلمان به ندرت می توانند با کار و اشتغال خود خوب زندگی کنند و تحت اشتغال مخاطره آمیز و بحرانی رنج می برند. این مسائل برای ما مهم است. به این ترتیب ما می توانیم رای بسیاری افراد ناراضی را به دست آوریم.

اشتگنر در بخش دیگری از این گفتگو به مسئله نامزدی ریاست جمهوری آلمان پرداخته و  با تاکید بر اینکه همه چیز در این باره همچنان باز است در عین حال از نامزدی “فرانک والتر اشتاین مایر”، وزیر امور خارجه آلمان برای این سمت حمایت کرد.

وی در ادامه به مسئله روابط با روسیه در مبارزات انتخابات پارلمانی حزبش پرداخته و گفت: سیاست تنش زدایی و صلح در مبارزات انتخابات پارلمانی آلمان نقش مهمی را ایفا می کند. مردم می دانند که ما  به روسیه در  خیلی مسائل اروپایی و بین المللی نیاز داریم. انتقاد باید ممکن باشد اما جبهه گیری همواره سخت تر در برابر روسیه آنگونه که از طرف اتحادیه احزاب متحد مسیحی درخواست می شود کمکی به ما نمی کند.

وی در ادامه گفت: هیچ کس به خوبی از الحاق ناقض قوانین بین المللی کریمه به روسیه یاد نمی کند، این واقعه یک نقض قوانین بین المللی بود و هست. اما در طولانی مدت ما تنها با تحریم ها علیه روسیه موفقیتی به دست نخواهیم آورد. به جای آن ما باید درباره نقاط اشتراک صحبت کنیم که برای ما امکان نفوذ را خلق می کند.

اشتگنر همچنین تاکید کرد که جنگ سوریه نیز نه در رویارویی با روسیه بلکه فقط از راه گفتگو با این کشور قابل حل است. با شاخ و شانه کشیدن و رویارویی ما راه به جایی نمی بریم. آلمان نگرانی های موجهی درباره وقوع جنگ سرد جدید دیگری دارد.

این سیاستمدار بلند پایه حزب سوسیال دموکرات آلمان در بخش پایانی این مطلب به مسئله صدر اعظمی آینده در آلمان اشاره کرده و گفت: سوسیال دموکرات ها می توانند به دوران صدر اعظمی مرکل پایان دهند.

۱۰٫۱۰٫۲۰۱۶

منبع : خبرگزاری تسنیم

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*