خانه / خبرها / جنرال دوستم و فرماندهی جنگ در قندوز
جنرال دوستم و فرماندهی جنگ در قندوز

جنرال دوستم و فرماندهی جنگ در قندوز

جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری پس از آن فرماندهی جنگ قندوز را به عهده گرفته است که گزارش های ضد و نقیضی از سقوط این شهر به دست طالبان وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری جمهور؛ طالبان با راه اندازی حملات گروهی و تروریستی، حوالی ساعت یک بامداد روز دوشنبه (۱۲ میزان) از چند استقامت بر شهر قندوز، حمله کردند.

طالبان که گفته می شود از حمایت جنگجویان پاکستانی نیز برخوردار هستند، در ابتدای این درگیریها متحمل تلفاتی شدند اما پس از ساعتها درگیری مداوم اکنون میدان اصلی شهر قندوز را به تصرف خود در آورده اند.

طالبان در کوچه‌ها و منازل مسکونی مردم جابجا شده اند. در حال حاضر درگیری در شهر جریان دارد و صدای سلاح‌های سبک و سنگین از داخل شهر شنیده می‌شود.

در ویدئویی که از جانب طالبان منتشر شده دیده می شود که تروریستها در میدان مرکزی شهر قندوز در حال انجام سجده شکر هستند و بیرق خود را به اهتزاز درآورده اند.

اما محمد قاسم جنگل باغ، فرمانده پولیس قندوز با رد خبر سقوط شهر قندوز به دست طالبان گفته است: “مرکز شهر اکنون در دست ماست و نه در اختیار آنها. ما درحال شروع عملیاتی برای پاکسازی ناحیه هستیم.”

در همین حال شاه حسین مرتضوی؛ معاون سخنگوی ریاست جمهوری نیز تاکید کرده است که به زودی وضعیت جنگ در قندوز به نفع نیرو های امنیتی افغان تغییر بزرگ خواهد کرد.

وی در مورد رهبری جنگ در قندوز گفته است:”معاون اول ریاست جمهوری جنرال عبدالرشید دوستم در سوق و اداره کابل است و جنرال مراد علی مراد معاون لوی درستیز، قوماندان فرقه در کندز است.

تمام مسئولین محلی هم در کندز استند. مراد صاحب هم در کندز است ولی صرف هماهنگی های کلان از مرکز سوق و اداره کابل صورت می گیرد.”

وزارت امور داخله نیز تاکید کرده است که نیرو های خاص و کوماندو های ارتش ملی افغان به شهر قندوز رسیده اند تا این شهر را از وجود طالبان مسلح پاکسازی کنند.

این در حالی است که سال گذشته نیز به تاریخ ۶ میزان طالبان برای نُخستین بار پس از سرنگونی شان، ادارۀ شهرقندوز را برای سه روز در دست داشتند و بیشتر بخش‌های شهر و ساختمان‌های دولتی در نتیجۀ جنگ میان طالبان و نیروهای دولتی در این شهر آسیب دیدند.

سقوط قندوز در سال گذشته بزرگترین دست‎آورد طالبان و مهمترین شکست برای نیروهای دولتی گفته شده بود.

خبرگزاری جمهور

۰۴٫۱۰٫۲۰۱۶

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*