خانه / خبرها / نخستین رزمایش مشترک روسیه و پاکستان
نخستین رزمایش مشترک روسیه و پاکستان

نخستین رزمایش مشترک روسیه و پاکستان

ارتش پاکستان روز جمعه اعلام کرد که قرار است برای نخستین بار یک مانور نظامی ( رزمایش ) مشترک با ارتش روسیه در ماه جاری میلادی برگزار کند.

در دوران جنگ سرد، پاکستان به عنوان یک کشور مسلمان در مقابل اتحاد جماهیر شوروری بود که ابر قدرت کمونیست جهان در آن زمان بود. به نوشته خبرگزاری رویترز، این رزمایش مشترک روسیه، وارث اصلی شوروی پس از فروپاشی، نشانه دیگری از چرخش سیاست‌ های کرملین در حوزه جنوب آسیاست.

مسکو در دوران جنگ سرد روابط نزدیکی با دشمن شماره یک پاکستان، یعنی هندوستان، داشت. پاکستان حدود یک دهه با کمک به مجاهدین افغان، از آنها در مقابل سربازان شوروی که افغانستان را اشغال کرده بودند، حمایت ‌کرد.

به گفته سخنگوی ارتش پاکستان، واحدی از نیروی زمینی ارتش روسیه برای شرکت در رزمایش مشترک دو هفته‌ای، که از روز شنبه آغاز خواهد شد، وارد پاکستان شده‌اند.

روزنامه تریبیون اکسپرس چاپ پاکستان نیز به نقل از یک مقام ارشد نظامی آن کشور نوشت که در مجموع حدود دویست نفر از نظامیان دو کشور در این رزمایش حضور دارند.

رسانه‌های پاکستان سال گذشته نیز از نخستین قرارداد نظامی بین اسلام آباد و مسکو در تاریخ دو کشور، برای خرید چهار هلیکوپتر تهاجمی ام-آی۳۲ از روسیه خبر دادند.

۲۴٫۰۹٫۲۰۱۶

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*