خانه / اجتماع / بحران مهاجرت / کشورهای ثروتمند جهان تنها ۱۴ درصد از پناهجویان را پذیرفته‌اند
کشورهای ثروتمند جهان تنها ۱۴ درصد از پناهجویان را پذیرفته‌اند

کشورهای ثروتمند جهان تنها ۱۴ درصد از پناهجویان را پذیرفته‌اند

از میان ۲۱ میلیون پناهجو که در سراسر جهان از جنگهای مختلف به ویژه جنگ داخلی سوریه فرار کرده‌اند، تنها ۱۴ درصد از آنان توسط کشورهای ثروتمند مثل آمریکا پذیرفته شده‌اند.

این در حالی است که ایران به همراه هفت کشور دیگر، شامل لبنان، اردن، ترکیه، کنیا، اتیوپی، پاکستان و اوگاندا، نیمی از پناهجویان را در خود جای داده‌اند.

علاوه میلیون‌ها پناهجو، ۶۵ میلیون نفر نیز در جهان آواره شده‌اند.

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، روز سه‌شنبه بیستم سپتامبر، از تعهد پنجاه کشور جهان برای پذیرش ۳۶۰ هزار پناهجو در سال آینده میلادی (۲۰۱۷) خبر داد.

این تعداد، دو برابر تعداد پذیرش پناهجو در سال جاری میلادی است. کاخ سفید همچنین اعلام کرد که کمک‌های مالی این پنجاه کشور در سال آینده نسبت به سال جاری ۴٫۵ میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

اوباما که در نشست جانبی سازمان ملل متحد درباره بحران پناهجویان با حضور نمایندگان پنجاه کشور جهان سخن می‌گفت، تأکید کرد: “پناهندگان، که در میان آنان زنان و کودکان هستند، از جنگ و تروریسم فرار کرده‌اند. آنها قربانی هستند.”

رئیس جمهوری آمریکا با اشاره به مواضع دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اضافه کرد که نپذیرفتن این پناهجویان به بهانه این که آنان مسلمان هستند تبلیغات تروریستها را تشدید می‌کند.

پیشتر اوباما در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل از کشورهای ثروتمند جهان خواست که تعداد بیشتری از پناهندگان را بپذیرند.

آمریکا در سال مالی جاری، جمعا حدود ۱۰ هزار پناهجو را می‌پذیرد و کانادا نیز ۳۰ هزار پناهجو. این درحالی است که سازمان‌ های مدافع حقوق بشر این تعداد را ناکافی دانسته‌اند.

در سال مالی آینده (۲۰۱۶/۲۰۱۷) آمریکا متعهد شده که در مجموع ۱۱۰ هزار پناهجو را بپذیرد، اما مشخص نیست که از این میزان چه تعداد پناهجوی سوری خواهند بود.

۲۱٫۰۹٫۲۰۱۶

خبر گزاری فرانسه

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*