خانه / خبرها / روسیه با زور می‌خواهد شکوه از دست رفته خود را زنده کند
باراک اوباما : روسیه با زور می‌خواهد شکوه از دست رفته خود را زنده کند

روسیه با زور می‌خواهد شکوه از دست رفته خود را زنده کند

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا، سه‌شنبه ۲۰ سپتامبر در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، روسیه را متهم کرد که با به کارگیری زور، تلاش می‌کند شکوه از دست رفته خود را زنده کند.

اوباما گفت:‌«در دنیایی که شاهد افول امپراتوری‌ها هستیم، می‌بینیم که روسیه تلاش می‌کند از راه زور، شکوه از دست رفته خود را باز یابد».

این در حالی است که روسیه، در حال مداخله نظامی در سوریه و اوکراین به سود متحدان خود است.

او همچنین نسبت به انتشار اندیشه «ملی گرایی ستیزه جواینه» و «شعوبی‌گری زشت» در ایالات متحده و جهان هشدار داد.

به نظر می‌رسد که این سخنان اوباما به سیاست‌ های اعلام شده توسط دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوری‌ خواه آمریکا در انتخابات ریاست‌جمهوری پیشروی این کشور اشاره می‌کند.

او به ضرورت «تصحیح راه و روش» در خصوص شماری از مشکلات در آمریکا که ناخرسندی شهروندان را در پی داشته، اقرار کرد و گفت:‌ «در میان نادیده گرفتن این مشکلات حقیقی، دیدگاه‌های مختلفی برای جهان زنده شد».

درباره سوریه هم اوباما گفت که دیپلماسی تنها راه پایان دادن به جنگ داخلی در این کشور است. او ادامه داد: «نمی‌توان در سوریه به پیروزی نظامی قاطع رسید. باید تلاش‌های دیپلماتیک خود را برای متوقف کردن خشونت‌ها و رساندن کمک‌ها به نیازمندان به کار ببندیم».

این سخنان اوباما پس از آن ایراد می‌شود که جان کری وزیر امور خارجه آمریکا گفت «آتش بس در سوریه پایان نیافته است».

هفته گذشته وزرای امور خارجه آمریکا و روسیه به توافق برای آتش‌بس هفت روزه در سوریه دست یافتند که در نتیجه آن اکثر جبهه‌های نبرد در این کشور شاهد آرامش بود اما بر خلاف توافق، کمک‌های بشر دوستانه به نیازمندان نرسید. این آتش شامگاه دوشنبه پایان یافت و پس از آن ارتش دولتی سوریه حملات خود را به مناطق مختلف تحت کنترل مخالفان آغاز کرد.

درباره مناقشه فلسطین هم اوباما گفت اسرائیل باید بداند نمی‌تواند به شهرک سازی و اشغال سرزمین‌های فلسطینی به صورتی دائم ادامه دهد.

۲۱٫۰۹٫۲۰۱۶

خبر گزاری العربی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*