خانه / خبرها / حمله انتحاری به موسسه امداد رسانی در شهر نو کابل

حمله انتحاری به موسسه امداد رسانی در شهر نو کابل

صبح سه شنبه، ۱۶ سنبله ، وزارت داخله افغانستان اعلام که عملیات نیروهای ویژه پلیس به پایان رسید و همه “تروریستانی” که شب گذشته به موسسه امدادرسانی بین‌المللی پاملرنه ( CARE International) حمله کرده بودند، کشته شده‌اند.

وزارت داخله/ کشور افغانستان اعلام کرده که حمله کنندگان انتحاری چهار نفر بودند که یک نفر آنان خودرو حامل مواد انفجاری خود را منفجر و سه نفر دیگر وارد ساختمان این موسسه خیریه شدند. هرسه مهاجم انتحاری در عملیات پلیس ویژه کشته شده‌اند.

وزارت داخله با نشر خبرنامه افزوده است که ۴۲ نفر نجات داده شده‌ که ۱۰ نفر آنان اتباع خارجی بودند. در این حمله به غیر از چهار حمله کننده انتحاری که کشته شده‌اند، فقط شش غیر نظامی زخمی شده‌اند.

صدیق صدیقی سخنگوی وزارت کشور افغانستان این عملیات را “موفق ترین” عملیات نیروهای خاص پلیس اعلام کرده است.

شب گذشته حوالی ساعت ۱۱ به وقت محلی یک انفجار شدید شهر کابل را لرزاند. عامل انفجار یک خودرو بمب‌گذاری شده بود که در منطقه شهرنو و در چند صدمتری ساختمان ریاست امنیت ملی، وزارت کشور و دفاتر معاونان ریاست جمهوری افغانستان منفجر شد.

صدیق صدیقی به خلیل نوری خبرنگار بی‌بی‌سی گفته است که با انفجار خودرو بمب‌گذاری شده در ورودی ساختمان موسسه بین‌المللی پاملرنه، راه برای ورود مهاجمان انتحاری باز و آنان وارد ساختمان این موسسه شدند.

درگیری میان نیروهای پلیس و مهاجمان تا حوالی ساعت ۱۰ قبل از ظهر به وقت محلی ادامه داشت.

مناطق شهر نو به دلیل ادامه درگیری به روی رفت و آمد خودروها و عابران پیاده مسدود شده بود.

حوالی ساعت ۸ صبح به وقت محلی صدای انفجار دیگری به گوش رسید. شدت انفجار به قدری بود که شیشه پنجره ساختمان‌های نزدیک محل انفجار را شکست.

دفتر پاملرنه (Care International) در بیانیه‌ای گفت که کارمندان این اداره بدون آسیبی نجات داده شده‌اند.

این حمله یک روز پس از کشته شدن حداقل ۲۴ نفر و زخمی شدن ۹۱ نفر در جریان دو انفجار انتحاری پی در پی در نزدیکی وزارت دفاع افغانستان در کابل گزارش می‌شود.

گروه طالبان پیشتر با انتشار خبرهای دو انفجار روز دوشنبه مسئولیت آن حملات را عملا به عهده گرفت.

در آن دو انفجار علاوه بر تعدادی از غیرنظامیان، شماری نظامی و از جمله یک سرلشکر ارتش افغانستان هم جان خود را از دست دادند.

همچنین، اعلام شد که مسئول حوزه امنیتی دوم پلیس کابل و معاون او نیز در میان کشته شدگان دو حمله قبلی بوده اند.

حملات دوشنبه، ۱۱ روز بعد از حمله افراد مسلح به دانشگاه آمریکایی افغانستان انجام شده که در جریان آن، ۱۶ نفر جان خود را از دست داده بودند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*